شناسهٔ خبر: 32365961 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

650 میلیارد ریال به طرح های اشتغال روستایی قزوین تخصیص یافت

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: از سال 95 تا 97 بالغ بر 650 میلیارد ریال اعتبار در قالب تفاهم نامه سه جانبه معاونت توسعه روستایی، بنیاد علوی و بانک سینا به طرح های تولیدی در روستاهای استان تخصیص یافته که قابل پرداخت در حوزه های مختلف بوده است.

صاحب‌خبر -

اکرم نجفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی امسال نیز در قالب این تفاهم نامه سه جانبه ادامه می یابد.
وی بر ضرورت تخصیص تسهیلات تکمیلی به برخی از واحدهای تولیدی که هنوز به بهره برداری نرسیده اند، تاکید کرد و یادآور شد: با تغییر شرایط اقتصادی در 6 ماهه دوم سال 97، تعدادی از طرح های مورد حمایت به مرحله بهره برداری نرسیده اند و نیازمند دریافت تسهیلات مکمل هستند.
این مسئول اضافه کرد: به منظور ایجاد انگیزه و رغبت در سرمایه گذاران برای احداث واحدهای تولیدی در مناطق محروم، پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین در این مناطق پیشنهاد می شود تا ارایه طرح در کارگروه ملی و تصویب آن از سوی استان صورت پذیرد.
به گفته وی، حمایت از واحدهای پیشرو و دانش بنیان که علاوه بر ایجاد تولید و اشتغال، سهم ‌به سزایی در کاهش مصرف آب و مواد اولیه، کاهش آلودگی های زیست محیطی، بهره وری بالای تولید و استفاده از نیروهای متخصص و تحصیل کرده دارند، در قالب انعقاد این تفاهم‌نامه با شرایط سهل تر در سال آینده به مرحله اجرا گذاشته می شود.
حدود 830 روستا در استان قزوین دارای سکنه هستند.
6101*8054

نظر شما