شناسهٔ خبر: 32365923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ازدواج ۱۰۵۴ دختر کم سن، سال گذشته در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اعلام کرد: هزار و ۵۴ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله، سال گذشته در این استان به خانه بخت رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی از نظر ازدواج زودهنگام دختران، در ردیف پنج استان نخست کشور است که از عواقب آن مواجه شدن با پدیده طلاق در سنین پایین است.

 

علی زاهدی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با ارائه آماری از ازدواج و طلاق این استان، اظهار داشت: پارسال هشت هزار و ۶۷۰ واقعه ازدواج در این استان ثبت شد که نسبت به ۹ هزار و ۲۰۲ واقعه ثبت شده در سال پیش از آن کاهش ۵.۸ درصدی داشته است.

 

وی افزود: بیشترین ازدواج ثبت شده خانم ها در سنین ۱۵ تا ۱۹ با ۲ هزار و ۹۴۵ فقره، ۲۰ تا ۲۴ سال با ۲ هزار و ۱۱۴ فقره و ۲۵ تا ۲۹ سال با یکهزار و ۱۹۶ فقره بوده است.

 

زاهدی نیا گفت: همچنین ۲۵ ازدواج در سنین ۵۰ تا ۵۴، ۱۹ فقره در ۵۵ تا ۵۹ سال، ۱۲ فقره در ۶۰ تا ۶۴ سال و ۶ فقره در ۶۵ تا ۶۹ سال ثبت شده و ۲ نفر نیز در سن بالای ۷۵ سال ازدواج کرده اند.

 

وی اظهار داشت: بیشترین ازدواج مردان نیز در ۲۰ تا ۲۴ سال با سه هزار و ۳۰۸ فقره، ۲۵ تا ۲۹ سال با ۲ هزار و ۶۵۱ فقره و ۳۰ تا ۳۴ سال با یکهزار و ۵۰ فقره بوده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی یادآور شد: ۶۸ واقعه ازدواج نیز در سنین ۵۵ تا ۵۹، ۵۰ فقره در ۶۰ تا ۶۴ سال، ۳۳ فقره در ۶۵ تا ۶۹ سال و ۶۸ فقره در سنین بالای ۷۰ سال داشته ایم.

 

وی گفت: این در حالی است که ۵۹۷ فقره ازدواج مردان نیز در ۱۵ تا ۱۹ سالگی ثبت شده است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما