شناسهٔ خبر: 32365863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه‌ریزی برای احداث 207 کیلومتر خط انتقال آب در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان از برنامه‌ریزی انجام شده برای احداث 207 کیلومتر خط انتقال آب، طی سال‌جاری در روستاهای زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا کابلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تعداد 907 روستا در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 611 روستای استان، زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان خاطر نشان کرد: ۸۹.۳۴ درصد جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت آب شرب بهره‌مند هستند.

وی از افزایش 9.5 درصدی جمعیت روستایی زیر پوشش آبفار در سال گذشته نسبت به سال 1396 خبر داد و افزود: شاخص بهره‌مندی آب شرب در استان به ۸۲.۴۵ درصد رسیده است.

کابلی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و آب و فاضلاب روستایی استان زنجان عنوان کرد: این اقدام با رویکرد فرهنگ‌سازی مصرف آب در بین اهالی روستاها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده تا 31 روستای بحران‌دار در حوزه آب ساماندهی شود، اضافه کرد: 66 ایستگاه پمپاژ نیز در سال‌جاری احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا 207 کیلومتر خط انتقال آب در سال‌جاری ایجاد شود، عنوان کرد: احداث 294 کیلومتر شبکه توزیع و 17 کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح روستاهای زنجان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/73009/ق20

نظر شما