شناسهٔ خبر: 32365759 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها/8

ترویج عفاف در دانشگاه‌ها مهم تلقی شود

توجه به حفظ عفاف و ترویج آن در مراكز آموزشی و كاهش اختلاط دخترها و پسرها از کارهای لازمی است که باید مسئولان آموزش عالی به آن توجه ویژه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، «سند دانشگاه اسلامی» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، با امضای رئیس‌ جمهور به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی ارسال و به‌وسیله معاونت‌های مربوطه به دانشگاه‌ها در مردادماه سال ۹۲ ابلاغ شده است.

در شماره قبلی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های نظام برنامه‌ریزی فرهنگی از عناصر سیاست‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.

گفته شد که توجه به مقتضيات زمان و نيازها، علايق و رشته‌های تحصيلی دانشجويان در برنامه‌ريز‌ی‌های فرهنگی و ارائه چهره‌ای متين و جذاب از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و رعايت ويژگی‌های معماری اسلامی و ملی در طراحی فضاهای كالبدی دانشگاه از جمله اقدامات مهمی است که مسئولان مربوط به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

در این شماره به مؤلفه‌های دیگر نظام برنامه‌ریزی فرهنگی از عناصر سیاست‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

توجه و اهتمام ويژه به احداث مساجد و نمازخانه در مراكز آموزشی و اختصاص امكانات و تسهيلات درخور شأن به آن، از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.

توجه به حفظ عفاف و ترویج آن در مراكز آموزشی به‌ويژه تنظيم روابط بين دانشجويان دختر و پسر و تلاش در جهت فراهم كردن زمينه‌های مناسب برای اين منظور و كاهش اختلاط آن‌ها از دیگر کارهای لازمی است که باید مسئولان آموزش عالی به آن توجه کنند.

انتهای پیام/4122/4118/

نظر شما