شناسهٔ خبر: 32365755 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| آموزش

تغییر و تحولات در برگزاری کنکور‌های سال ۹۸ و امتحانات دانشگاه‌ها/ بازنگری آئین‌نامه‌ها در دستور کار وزارت علوم

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

زمان برگزاری کنکور ارشد تغییر کرد/ آزمون سراسری در موعد مقرر برگزار می‌شود
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تایید خبر تعویق کنکور کارشناسی ارشد گفت: صبح امروز با تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد موافقت شد و این آزمون با تاخیر ۷ هفته‌ای در روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد که این تاخیر فقط درباره آزمون کارشناسی ارشد خواهد بود و کنکور سراسری بدون تاخیر و در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

آزمون کتبی پذیرش دستیار فلوشیپ به تعویق افتاد
مرکز سنجش آموزش پزشکی با ابراز تأسف و اعلام همدردی با هموطنانی که در اثر جاری شدن سیل اخیر در بخش‌هایی از شهر‌ها و استان‌های کشور دچار آسیب شده اند، اعلام کرد: آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به تعویق افتاد و زمان برگزاری آن متعاقبلا اعلام خواهد شد.

نتایج اولیه کنکور دکتری اعلام شد
نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org می‌توانند از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.
 
تغییر و تحولات در برگزاری کنکور‌های سال ۹۸ و امتحانات دانشگاه‌ها/ بازنگری آئین‌نامه‌ها در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت

مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی تا ۳۰ فروردین‌ماه تمدید شد
با توجه به اعلام ظرفیت و شرایط جدید دانشگاه علوم پزشکی بقیه االله و در خواست داوطلبانی که به هر دلیل موفق به انتخاب رشته محل نشده اند، مهلت انتخاب رشته محل و ویرایش چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری پزشکی تخصصی تمدید شد. داوطلبان تا روز جمعه ۳۰ فروردین ۹۸ فرصت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به انتخاب رشته محل و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

تاریخ امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام‌نور به دلیل تداخل با کنکور ارشد ۹۸ تغییر کرد
امیرحسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور بیان کرد: با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل وقوع سیل در برخی نقاط کشور از روز‌های ۵ و۶ اردیبهشت به روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد و تداخل تاریخ ۲۳ خردادماه با امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور، تاریخ برگزاری کلیه آزمون‌های روز ۲۳ خرداد سال جاری دانشگاه پیام نور به تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۸ انتقال می‌یابد.

بیش از ۶۰۰۰ نفر در رشته‌های بدون کنکور پذیرش مهرماه ثبت‌نام کردند
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است و تا روز ۶ شهریور ماه ۹۸ ادامه داردبا توجه به اینکه ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است تا روز ۲۷ فروردین ماه ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۱۲۳ نفر در این روش ثبت نام کرده اند.

نیلی احمدآبادی به عنوان رئیس «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» منصوب شد
رئیس جمهور در حکمی محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران را به ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» منصوب کرد تا طی شش ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارائه کند.

برنامه برای جذب سالانه ۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شریف
داود رشتچیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف گفت: برنامه راهبردی ما این است که تا سال ۱۴۰۴ برای تصحیح نسبت استاد به دانشجو و توجه به بازنشستگی برخی اساتید این دانشگاه سالانه حدود ۳۰ عضو هیات علمی را جذب کنیم بدون شک در این استخدام افراد برتر جذب خواهند شد.
 
تغییر و تحولات در برگزاری کنکور‌های سال ۹۸ و امتحانات دانشگاه‌ها/ بازنگری آئین‌نامه‌ها در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت

پذیرش دانشجوی دکتری در رشته‌های فاقد شرایط از سال ۹۹ ممنوع است
مطابق آئین‌نامه راه‌اندازی و ارزشیابی دوره‌های دکتری وزارت علوم، دانشگاه‌هایی که بعد از یکسال شرایط لازم را کسب نکنند، از سال ۹۹ مجاز به پذیرش دانشجو در رشته‌های فاقد شرایط نیستند.

بازنگری آئین‌نامه‌ها در دستور کار وزارت علوم قرار دارد
برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بازنگری آئین نامه‌های نشریات، بازنگری توسعه واحد‌های پژوهشی در دانشگاه در جهت توسعه تیم‌های تحقیقاتی و تدوین استاندارد‌های پژوهشی در دستور کار وزارت علوم و کارگروه‌های تخصصی قرار گرفته است.

هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نمی‌شود
منصور غلامی وزیر علوم بیان کرد: در بحث ساماندهی آموزش عالی و واحد‌های دانشگاهی برنامه‌ای برای تعطیلی هیچ مرکز آموزشی نداریم، در واقع ما هیچ برنامه‌ای برای ادغام فیزیکی هیچ دو مرکزی با یکدیگر را نداریم و برنامه ما این است که چند مرکز کوچک ذیل یک تابلو با عنوان یک دانشگاه و پردیس‌های متعدد و مدیریت واحد قرار دهیم که با هم، هم افزایی داشته باشند و موجب کیفی سازی بیشتر و افزایش توان تحقیقاتی و اثرگذاری بیشتر در حوزه علوم مختلف داشته باشند.
 

نظر شما