شناسهٔ خبر: 32365662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: در صورت ایجاد کارخانجات تبدیلی و تکمیلی در شهرستان بابت عدم خام‌فروشی محصولات قطعا شاهد رشد و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی علایی شامگاه گذشته در نشست با اصناف، کسبه و بازاریان شهرستان پارس آباد در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: در حدود 7 هزار واحد صنفی در شهرستان پارس آباد فعالیت دارند.

وی با اشاره به شعار سال افزود: کسبه و بازاریان به عنوان متولی تولید، توزیع و تامین کننده نیازهای مصرف کنندگان باید به رونق تولید توجه نموده و آن‌را عملی کنند.

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه کسبه و بازاریان نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی و توسعه شهرستان دارند، بیان کرد: اصناف برای حمایت از اقتصاد کشور باید از تولیدات داخلی و ایرانی استفاده کرده و همچنین با حفظ عدالت و انصاف، اخلاق‌مداری را جزء اولویت‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به عوامل توسعه و رونق شهرستان شامل رشد جمعیت مثبت، وجود کشت و صنعت‌های مغان و پارس و بحث کشاورزی و دامداری و دامپروری تصریح کرد: امسال مراکز تولیدی مختلفی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان پارس آباد ایجاد می‌شود که با پایان این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان، نقش مهمی در توسعه اقتصاد شهرستان خواهد داشت.

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به پایاب سدخدافرین بیان داشت: پیش بینی می‌شود امسال با واگذاری 500 هکتار زیرکشت از اراضی پایاب و افزایش تولید محصولات کشاورزی در منطقه شاهد توسعه اقتصادی شهرستان پارس آباد باشیم.

علایی با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه وام اشتغال برای صنایع تبدیلی و تکمیلی بالای 59 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده، گفت: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور با مساحت 1 هزار و 500 هکتار در شهرستان پارس آباد در حال اجرا است.

وی در خصوص اینکه  شهرستان پارس آباد بالای یک میلیون واحد دامی و 1 میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند، اظهار داشت: چرخه اقتصاد منطقه در محور کشاورزی و دامداری است و در صورت ایجاد کارخانجات تبدیلی و تکمیلی در شهرستان بابت عدم خام‌فروشی محصولات قطعا شاهد رشد و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/3463/130

نظر شما