شناسهٔ خبر: 32365489 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس معرفی شد

مایکروسافت از نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس (Xbox One S All digital) رونمایی کرده که از ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به مدل اصلی بهره می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

مایکروسافت از نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس (Xbox One S All digital) رونمایی کرده که از ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به مدل اصلی بهره می‌برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قیمت ایکس باکس وان اس آل دیجیتال

نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس که قرار است از تابستان سال جاری با قیمت ۲۵۰ دلاری راهی بازار شود، چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت افزاری تقریباً با مدل اصلی یکسان است.

البته به دلیل حذف دیسک درایو بلوری، شاهد کاهش وزن کلی دستگاه هستیم. با این تغییر همچنین فضا برای استفاده از درایو ذخیره سازی با ظرفیت بیشتر هم افزایش یافته است. بر همین اساس Xbox One S All-Digital در مدل ۱ ترابایتی و با برچسب قیمتی ۲۵۰ دلاری یعنی ۵۰ دلار ارزان‌تر از مدل اصلی با ۳ باندل Sea of Thieves، Forza Horizon 3 و Minecraft راهی بازار خواهد شد.

به نظر می‌رسد این آخرین تلاش‎های مایکروسافت به منظور استفاده از تمام پتانسیل کنسول نسل هشتمی خود و آزمایش طرح کنسول بعدی است. این شرکت پیش از این نیز در نسخه اسلیم ایکس باکس ۳۶۰ موفق به کوچک کردن اندازه کنسول شد در حالی که مدل‌هایی با فضای ذخیره‌ سازی ۴ گیگابایتی را در اختیار طرفداران قرار می‌داد. این رویه در کنسول پلی‌استیشن ۳ نیز با معرفی نسخه‌های اسلیم و سوپر اسلیم توسط سونی دنبال شد.

طبق گفته مدیر بازاریابی دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مایکروسافت، نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس پاسخی شایسته به نیاز‌های مشتریانی بوده است که استفاده از رسانه‌ها و بازی‌های دیجیتال را به رسانه‌‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند. افرادی که این کنسول را در اختیار داشته باشند، می‌توانند با یک تخفیف ویژه به عضویت در سرویس Xbox Game Pass درآمده و ماهانه به ۱۰۰ بازی به طور رایگان دسترسی پیدا کنند.

ناگفته نماند که مایکروسافت مشغول توسعه طراحی با عنوان xCloud است که همانند پلتفرم ابری Stadia گوگل، امکان انجام بازی‎‎ بر روی پلتفرم‎های مختلف همچون پی‎سی، کنسول، گوشی هوشمند و یا تلویزیون را بدون نیاز به سخت افزار خاصی فراهم می‌کند.

لینک کوتاه:

نظر شما