شناسهٔ خبر: 32365434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان میراث فرهنگی:

ایران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری منطقه‌ای در تلاش است

زنجان-معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری منطقه‌ای در تلاش است و در این زمینه بسترها و ظرفیت‌های خوبی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ولی تیموری شامگاه پنج شنبه در آئین گشایش پنجمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم، با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌ها و بسترهای خوبی برای توسعه گردشگری و تبدیل شدن به مقصد گردشگری است، افزود: برگزاری جشنواره‌ها گام مهم در زمینه توسعه گردشگری است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری ابزاری برای صلح و تفاهم میان ملت‌ها است، ادامه داد: با توجه به مسائل حاکم بر اقتصاد کشور، گردشگری برای ایران اهمیت بسزایی دارد؛ چراکه گردشگری ابزاری برای ایجاد صلح، تفاهم و تعامل میان ملت‌ها محسوب می‌شود و این نگاه و رویکرد همواره مورد استقبال ایران است.

تیموری گفت: ایران برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری منطقه‌ای تلاش می‌کند و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشورهای منطقه استفاده کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگاه موجود در استان زنجان را در زمینه حمایت از برگزاری جشنواره‌های غذا و آش را یادآور شد و گفت: مسئولان استان زنجان به جشنواره غذای اکو نگاه جدی دارند و به طور قطع گردشگری به موتور محرک برای توسعه همه جانبه این استان تبدیل خواهد شد.

تیموری با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی حامی برنامه‌های اکو است، ادامه داد: ایران میزبانی چند اجلاس با موضوع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اکو را در کارنامه فعالیت خود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی از هر گونه ابتکار عملی که دبیرخانه اکو در راستای توسعه همکاری‌های گردشگری به ویژه در ابعاد توسعه پایدار دارد، استقبال می‌کند، گفت: سازمان همکاری اقتصادی اکو به عنوان یک ابتکار عمل در میان ۱۰ کشور همسایه و منطقه همواره مورد اهتمام ایران قرار داشته و همه کشورهای عضو اذعان دارند که ایران همواره در همکاری‌های منطقه‌ای پیشگام است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه استان زنجان با پیشینه تاریخی و تنوع فرهنگی و با برخورداری از اقلیم متنوع به طور حتم جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد، گفت: استان زنجان با برگزاری جشنواره‌ها با محوریت غذا، یکی از خلاءهای بنیادین گردشگری کشور را در این حوزه پوشش داده است.

تیموری برگزاری پنج دوره جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان را یادآور شد و افزود: برگزاری پنج دوره جشنواره غذای اکو به میزبانی زنجان بیانگر عزم این استان برای کسب جایگاه ویژه در حوزه گردشگری است.

نظر شما