شناسهٔ خبر: 32364939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

رضوان پاداش عبور انسان از خودبینی به خدابینی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آثار انسان مومن ابدی است، گفت: رضوان پاداش کسی است که جز خدا چیزی را نمی بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت، گفت: کلام در این مساله بود که خداوند مهربان استعداد و نیرویی در نهاد و باطن انسان قرار داده که می تواند منشاء آثار مثبت فراوان ماندنی شود.

وی افزود: خداوند راه آن را نشان داده تا انسان آن استعداد و قدرت درونی خود را چگونه به کار بگیرد تا وجود او به شجره طیبه تبدیل شود تا ریشه این درخت پایداری داشته باشد؛ در این صورت شاخ و برگ این درخت آسمانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه شجره طیبه همان وجود انسان الهی است، ابراز کرد: انسان مومن در عالم دنیا می میرد و بدن او را دفن می کنند اما آثار آن باقی می ماند البته بدن او مدتی به خاک امانت داده می شود تا در قیامت خداوند این امانت را از زمین بازستاند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زمانی که خداوند بدن را پس گرفت به روح فرمان می دهد تا مجدد به بدن بازگردد و زمانی که روح به بدن منتقل می شود هر دو در کنار آثاری که از عالم دنیا از پیش فرستادند متنعم می شوند.

وی با اشاره به اینکه آثار انسان مومن ابدی است، اضافه کرد: افزون بر بهشت حقیقت دیگری از آثار مومن در روز قیامت ظهور می کند که قرآن از آن حقیقت به رضوان تعبیر می کند و می فرماید: این رضوانی که از سوی خدا به این صاحبان آثار عطا می شود از کل هشت بهشت با ارزش تر و قیمتی تر است. البته حقیقت این مجموعه آیات درکش در عالم دنیا بسیار مشکل است و تنها انبیا و اولیای الهی و ائمه طاهرین آن را حس می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: انسانی که خود را فراموش می کند و تنها به خدا توجه دارد دارای حسن فعلی است و همه آثار درونی اش در افعال او ظاهر می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بیچاره کسانی که خود را از خدا جدا کردند و در دنیا و آخرت چیزی ندارند، کسی که ارتباطش با خداوند برقرار است اگر تنها اهل نماز شب باشد و این عمل مستحب را انجام دهد در قیامت خداوند چیزی به او می دهد که تا به حال نه چشمی دیده، نه گوشی شنیده و نه آن نعمت به فکر کسی خطور کرده است چرا که این انسان علاوه بر حسن فاعلی دارای حسن فعلی نیز هست./813/پ202/ب1

نظر شما