شناسهٔ خبر: 32364880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور برگزار می شود؛

آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران فردا در سه حوزه امتحانی

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان همزمان با سراسر کشور فردا در سه حوزه امتحانی خبر داد.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان همزمان با سراسر کشور فردا در استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این آزمون در سه حوزه امتحانی ساری، بابل و نوشهر برگزار می‌شود، افزود: در نوشهر مدرسه علمیه شهید بهشتی و همچنین در ساری مسجد محمد رسول الله این شهرستان میزبان شرکت کنندگان در آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران هستند.
 
حجت الاسلام قائمی تعداد شرکت کنندگان در این آزمون ورودی را بیش از ۲۵۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: این داوطلبان برای ورود به بیش از ۳۰ مدرسه علمیه مازندران با هم رقابت می‌کنند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که پذیرش در حوزه‌های علمیه به دو صورت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نخستین شیوه پذیرش شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه است که فردا به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که شیوه دوم پذیرش مربوط به داوطلبانی است که موفق به شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه نشدند، تصریح کرد: در این شیوه داوطلبانی که دارای معدل بالای ۱۶ هستند می‌توانند بر حسب شرایط و ضوابط موجود مدارک خود را به مدارس علمیه شهرستان‌ها ارائه دهند تا پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل قانونی، علمی و گزینشی بستر‌های لازم برای تحصیل آن‌ها نیز فراهم شود.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که نتایج اولیه آزمون ورودی حوزه‌های علمیه اوائل خرداد ماه از طریق پایگاه اطلاع معاونت آموزش حوزه‌های علمیه اعلام خواهد شد، بیان داشت: کسانی که در این آزمون موفق شدند باید در مراحل بعدی پذیرش حوزه علمیه نیز شرکت کنند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، مصاحبه علمی، گزینش، شرکت در دوره میثاق طلبگی و همچنین اختبار و تثبیت را جمله مهم‌ترین مراحلی عنوان کرد که طلاب پس از قبولی در آزمون ورودی باید با موفقیت بگذارنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خوشبختانه همه بستر‌های لازم برای تحصیل طلاب در سطح مدارس علمیه مازندران فراهم است، خاطرنشان کرد: طلاب می‌توانند تا سطوح عالی را در حوزه علمیه استان به تحصیل ادامه دهند.
 
حجت الاسلام قائمی در پایان گفت: داوطلبان شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران باید ساعت ۸ صبح فردا ۳۰ فروردین با کارت شناسی و آزمون در محل حوزه‌های امتحانی حضور داشته باشند./950/ت303/ب1

نظر شما