شناسهٔ خبر: 32364874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رشد باسوادی در ایران به ۸۷ درصد رسیده است

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رشد باسوادی در ایران قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده است، گفت: این رقم در حال حاضر به ۸۷ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس از قزوین، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در مراسم جوان مطهر که با محوریت گام دوم انقلاب امروز در فرهنگسرای بانو برگزار شد، اظهار کرد: قبل از اینکه مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را تشریح کنند مردم  قزوین بر مدیران جوان اعتقاد داشتند و از این رو قابل تقدیر است که استان قزوین دارای مدیران جوان است.

وی با اشاره به اینکه شهدا الگوهای اصلی برای ما هستند، گفت: اگرچه عده‌ای به دنبال آن هستند که تغییراتی را ایجاد کنند اما ما باید همچنان این روحیه را ارتقا دهیم که البته در این راستا آموزش و پرورش می تواند محل مناسبی برای بسترسازی باشد.

فرشیدی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نسبت به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تأکید زیادی دارند و به افراد مختلفی نیز مکرر بر  تبیین این بیانیه برای نسل جوان تاکید می کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: دشمنان ما اقدام به تزریق سمومی در جامعه ما می‌کنند که به آن طریق در تلاش هستند تا  اصل انقلاب را در جامعه مورد خدشه قرار دهند بنابراین باید تلاش کنیم تا این اقدام‌ صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما به دنبال آن هستند تا به طرق مختلف به نظام خدشه وارد کنند، گفت: ما باید دشمنان را در این زمینه مایوس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان استفاده کرد گفت :جوانان پیشران اقتصاد در کشور هستند و باید  از ظرفیت آنها بهره ی لازم را برد.

فرشیدی تاکید کرد: برخی از مسئوولان ما بر این باور هستند که آنچه از غرب بیاید مشروعیت دارد که البته باید این نگاه تغییر پیدا کند.

فرشیدی تصریح کرد: متوسط سن ایرانی‎ها قبل از انقلاب ۵۵ سال بوده الان به ۷۶.۲ سال رسیده است و این یعنی پس از انقلاب امید به زندگی بسیار بیشتر شده است.

وی اعلام‌کرد: در پیوند مغز و استخوان جزو ۳ کشور برتر در جهان هستیم و البته در ارتوپدی هم جزو ۴ کشور برتر جهان هستیم.

فرشیدی تأکید کرد: پیشرفت در حوزۀ روستاها نیز در این ۴۰ سال بسیار ارزشمند بوده به گونه‌ای که دسترسی به بسیاری از راه‌های روستایی افزایش و هم‌چنین آب شرب نیز چند برابر شده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر دشمن‌شناسی علم آموزی و تقوا تأکید زیادی داشتند و البته  در این راستا جوان بسیار تاثی گذار هستند.

فرشیدی یاد آور شد: موتور اصلی حرکت کشور دست جوانان است و با استفاده از ظرفیت آن‌ها می توان به نتایج خوبی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: همه راه‌های مسائل و مشکلات اقتصادی در داخل کشور است و باید این را مدنظر قرار داد که بیگانگان در دست ما را نخواهند گرفت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در پایان گفت: مبارزه برای شفافیت انقلاب کار ساده‌ای نیست در این زمینه می‌توان از جوانان استفاده کرد و البته تلاش کرد تا عزت ملی در سبک زندگی مردم قرار گیرد.

نظر شما