شناسهٔ خبر: 32364862 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نکات آماری دیدار سایپا-سپاهان؛ از پرگل ترین بازی لیگ هجدهم تا کورس ادامه دار کی روش و علیپور

امیر قلعه نویی و شاگردانش در هفته بیست و ششم به برد ارزشمندی مقابل سایپا دست یافتند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - از سری رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، از چارچوب هفته بیست و ششم، تیم های سایپا و سپاهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه پر گل 5-2 به سود سپاهان به پایان رسید.

تیم سپاهان پس از شکست هفته گذشته در آخرین لحظات بازی مقابل استقلال تهران و نتایجی که در چند هفته قبل تر از آن در دیدارهای خود به دست آورده بود، تاحدی کورس قهرمانی را به دیگر رقبای خود واگذار کرده بود. اما بازی برابر سایپا برای شاگردان قلعه نویی به بهترین شکل ممکن پیش رفت و آن ها با یک برد پرگل، با روحیه ای بالا به مصاف پرسپولیس، صدرنشین کنونی لیگ برتر خواهند رفت. دیدار دو تیم سایپا و سپاهان که در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شد با هفت گلی که در آن به ثمر رسید، در کنار بازی سپیدرود و سپاهان در هفته دوم، به عنوان پرگل ترین بازی لیگ هجدهم تا پایان هفته 26 به حساب می آید.

در هفته دوم لیگ برتر، سپاهان موفق شده بود با نتیجه 1-6 سپیدرود را درهم بکوبد تا هواداران فوتبال بار دیگر در بازی های این تیم شاهد به ثمر رسیدن 7 گل باشند. پس از این دو بازی برد قاطعانه 6-0 تراکتور مقابل استقلال خوزستان را می توان به عنوان پرگل ترین دیدار لیگ هجدهم به حساب آورد. تراکتورسازی آن بازی را در هفته هشتم و در ورزشگاه یادگار امام با درخشش فوق العاده آنتونی استوکس که توانست 4 گل به ثمر برساند، به سود خود به پایان رسانید. بدون هیچ تردیدی باید کی روش استنلی سوارز مهاجم بلندبالا و 195 سانتی متری سپاهان را بهترین بازیکن دیدار با نارنجی پوشان سایپا قلمداد کنیم. مهاجم شماره 88 سپاهان، با دو گل، یک پاس گل و یک پنالتی که به سود تیمش گرفت، ستاره بی چون و چرای این بازی و شاید این هفته به حساب آید.

کی روش استنلی با دو گلی که توانست برابر تیم علی دایی به ثمر برساند با 14 گل، توانست جایگاه خود در صدر بهترین گلزنان لیگ برتر را بار دیگر از علی علیپور پس بگیرد. هر دو گل این مهاجم بلند بالا باز هم با ضربات سر به ثمر رسید تا کی روش بار دیگر تبحر خود در گلزنی با ضربات سر را به رخ حریفانش بکشد. هیچ بازیکنی در لیگ برتر هجدهم به اندازه مهاجم سپاهان نتوانسته با سر دروازه حریفان را باز کند. او علاوه بر گلزنی با ضربات سر، در 7 دوئل هوایی نیز موفق بود تا در این دیدار از این حیث نیز در جایگاه نخست قرار گیرد. حال علاوه بر کورس دو تیم سپاهان و پرسپولیس در کسب عنوان قهرمانی می توانیم شاهد رقابت و کورس آقای گلی این دو بازیکن در ادامه مسابقات لیگ برتر نیز باشیم.

از کی روش استنلی که فاصله بگیریم، سپاهان در دیدار برابر سایپا برتری خاصی نیز در بسیاری از آیتم های این بازی نظیر تعداد شوت، شوت های درچارچوب و تعداد پاس داشت و تنها مالکیت توپ را به سایپا واگذار کرده بود. سپاهان البته در بسیاری از بازی های خود نیز در مقایسه با حریفانش تیمی هجومی به شمار می رود که به دلیل بی دقتی مهاجمانش نمی توانست نتیجه را در پایان به سود خود رقم بزند. اما دیدار هفته بیست و ششم این تیم مهاجمین سپاهان به خصوص کی روش استنلی قدردان فرصت های گلزنی خود بودند و از 9 شوت در چارچوب آن ها توانستند 5 گل به ثمر برسانند.

در پایان توجه شما را به آمار کلی دیدار سایپا و سپاهان از هفته بیست و ششم لیگ برتر، جلب می نماییم.

سپاهان سایپا آمار بازی
5 2 گل ها
18 13 اقدام به شوت
9 8 شوت در چارچوب
382 368 تعداد کل پاس ها
78% 78% درصد صحیح پاس ها
22 15 سانتر
2 1 آفساید
19 25 نبرد هوایی موفق
13 13 خطا
3 1 کارت زرد
1 0 کارت قرمز
49% 51% درصد مالکیت توپ

نظر شما