شناسهٔ خبر: 32364711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سفير ايران: شرايط عراق مستعد همکاري در حوزه شهرداريهاست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - `ايرج مسجدي` سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد گفت: عراق ظرفيت بسيار بالايي براي جذب همکاري در زمينه هاي مرتبط به حوزه شهرداري ها و شرکت هاي مرتبط ايراني دارد.

به گزارش ايرنا، `پيروز حناچي` شهردار تهران و `شهربانو اماني` عضو شوراي اسلامي شهر تهران روز پنجشنبه در محل سفارت ايران در بغداد، با ايرج مسجدي سفير جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفتگو کردند.
مسجدي در اين ديدار با تشريح موفقيت هاي عراق در سالهاي اخير در زمينه شکست تروريسم و گسترش امنيت و ثبات، فضاي بازار کار و سرمايه عراق را براي حضور هر چه جدي تر شرکت هاي ايراني در عرصه هاي مختلف بازسازي و توسعه عراق بسيار مناسب دانست.
وي همچنين با اشاره به تجربيات و توانمندي هاي شهرداري هاي ايران بويژه شهرداري کلان شهر تهران از جمله در حوزه مديريت و خدمات شهري، پسماند، مترو و مرمت آثار تاريخي، تلاش براي ايجاد زمينه هاي همکاري ميان اين شهرداري با شهرداري بغداد را براي تقويت هر چه بيشتر روابط دو کشور موثر دانست.
در اين ديدار همچنين در خصوص ابعاد مختلف همکاري شهرداري تهران در تسهيل و خدمات رساني به زائران ايراني و غير ايراني در ايام اربعين حسيني (ع) بحث و بررسي شد.
سفير ايران در اين ديدار با اشاره به اهميت بحث اربعين گفت: دولت و مردم عراق با برنامه ريزي و ميزباني بسيار خوب هر سال پذيراي بيش از 14 ميليون زائر اربعين و از جمله نزديک به سه ميليون زائر ايراني هستند و جمهوري اسلامي ايران نيز سعي مي کند در کنار برادران عراقي اين امر را تسهيل کند.
وي خدمات شهرداري در اربعين را بسيار موثر و مفيد دانست و گفت: نهادهاي ايراني تا زمان تکميل ساختارهاي و زيرساخت هاي لازم در عراق براي خدمات رساني کافي به اين حجم از زائر حسيني که در يک دوره بسيار کوتاه زماني وارد کربلا شده و از آن خارج مي شوند، به طرف عراقي کمک مي کنند تا زائران ايراني با مشکلات کمتري بتوانند اين سفر زيارتي را انجام دهند.
پيروز حناچي شهردار تهران نيز با تشريح توانمندي ها و زمينه هاي همکاري مجموعه تحت مديريت خود و نيز شرکت هاي همکار با شهرداري براي فعاليت و همکاري با طرف عراقي، براي کمک لازم به تسهيل زيارت اربعين بويژه از طريق تشويق و ساماندهي گروههاي مردمي اعلام آمادگي کرد.
`شهربانو اماني` نيز طي سخناني، اقدامات شوراي پنجم را در تدوين قوانين و تامين شفافيت لازم در مشارکت و فعاليت شهرداري تهران در موضوع اربعين را تشريح و آمادگي شوراي اسلامي شهر تهران را براي همکاري همه جانبه در اين زمينه اعلام کرد.
شهردار تهران و هيات همراه چهارشنبه شب به دعوت رسمي `ذکري علوش` همتاي بغدادي خود براي گسترش همکاري ها بين بغداد و تهران به پايتخت عراق سفر کرده است.
خاورم*2**380*
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما