شناسهٔ خبر: 32364622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس پلیس راهور ناجا: مغرضانه صفحات فرماندهان ایرانی را مسدود می‌کنند

مهر نوشت: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اینستاگرام مغرضانه صفحات فرمانده هان ایرانی را و همچنین صفحات ارزشی را مسدود می کند تا یک محیط بی محتوا را در اختیار کاربر قرار دهد.

صاحب‌خبر -

سردار سید کمال هادیان‌فر با اشاره به اقدام ناعادلانه اینستاگرام و بستن صفحات فرماندهان نظامی ایران اظهار کرد: از دشمن نظام و انقلاب و ایران انتظاری بیشتر از این هم نمی‌رفت.

وی افزود: این رفتار اینستاگرام نشان داد که این افراد به حرفی که خودشان هم می‌زنند پایبند نیستند، اینستاگرام در سیاست‌نامه‌اش به صراحت گفته صفحاتی که مربوط به خشونت و مواردی که مربوط به این مسائل نباشد را با عنوان صفحاتی که از آزادی بیان برخوردار هستند می‌توانند فعالیت کنند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به دلیل اینستاگرام برای بستن صفحات فرماندهان ایرانی گفت: تمام صفحاتی که امروز مورد هجمه اینستاگرام قرار گرفت به خاطر آن ایمیلی بود که از طرف دولت آمریکا به مدیر اینستاگرام زده شد.

سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: تمام صفحات فرماندهان ایرانی که مسدود شده و همچنین مسدود شدن صفحاتی که از هشتگ‌های من سپاهی هستم استفاده کرده بودند در لیست سیاه آمریکا قرار دارد و دولت آمریکا در همان ایمیلی که به مدیر اینستاگرام زده بود تقاضا کرده است که این صفحات را مسدود کند.

وی ادامه داد: در نهایت باید بگویم که ما منتظر چنین داستانی بودیم و امروز هم کاملاً مشخص شد که این افراد همگی دستشان در یک کاسه است.

رئیس سابق پلیس فتا تصریح کرد: در رابطه با فعالیت یا عدم فعالیت شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران شورای عالی فضای مجازی باید تصمیم بگیرد.

وی تاکید کرد: ما قبلاً هم گفته‌ایم که سرورهای اینستاگرام در داخل کشور نیست، تحت کنترل نظام نیست و در واقع شرایطی را به وجود آورده‌اند که درصد زیادی از جرایم در بستر اینستاگرام شکل بگیرند و چون سرورهای این شبکه اجتماعی در ایران نیست و پلیس و دیگر مراجع نمی‌توانند به این تخلفات رسیدگی کنند.

سردار هادیان فر با اشاره به یکی از دلایل مسدود کردن صفحه‌های فرماندهان نظامی ایران از سوی اینستاگرام گفت: اینستاگرام رسماً و مغرضانه صفحه‌هایی که مربوط به فرماندهان نظامی ایران و یا صفحه‌های ارزشی هستند و مردم علاقه دارند در آنها فعالیت کنند را مسدود می‌کند و ماهیت این شبکه اجتماعی را به محیطی که به غیر از پلشتی و جرم در آن چیزی یافت نمی‌شود، تبدیل می‌کند.

در روزهای گذشته صفحه منتسب به سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا هم مانند دیگر صفحات فرمانده‌هان ایرانی از سوی اینستاگرام مسدود شده است.

41231

نظر شما