شناسهٔ خبر: 32364197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده ناجا: برای مقابله با توطئه اقتصادی همه پای کار باشند

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: حتما برای خنثی کردن توطئه اقتصادی دشمن همه باید پای کار باشند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اسباب آسایش و آرامش مردم را فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «مهران می خندد»(زندگینامه شهید مهران اقرع) و نیز بزرگداشت شهدای ناجا در محل فرهنگسرای ارسباران افزود: امروز دشمن باتمام قوا در جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی وارد شده و قرارگاه جنگ راه انداخته است در حالی که رهبر معظم انقلاب از 11 سال قبل تمام اسامی سال ها را با محوریت اقتصادی مطرح و اعلام کرده اند.
اشتری تاکید کرد: هر بار که دشمن توطئه ای علیه این نظام به کار گرفته با وحدت و یکپارچگی مردم و حمایت شهدا با شکست مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: این روزها دولت نادان آمریکا نام سپاه پاسداران را در میان نیروهای تروریستی قرار داده است اما همه دیدند که چگونه مردم از سپاه دفاع کردند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره با تاکید امام خمینی(ره) بر لزوم زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا گفت: ناجا 12 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که 200 نفر آنان شهدای متولد دهه هفتاد و از میان جوانان بعد از انقلاب اسلامی هستند.
وی اظهارداشت: با دقت در زندگی این شهدا می توان متوجه شد که چرا رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر لزوم استفاده از توان جوانان تاکید کرده اند.

** ناجا در سیل هم حافظ جان و امنیت مردم بود
اشتری همچنین به اقدامات ناجا در استان های سیل زده اشاره و اعلام کرد: در این حادثه نیز نیروهای پلیس دو وظیفه حفاظت از امنیت، آرامش و نظم جامعه و امداد و نجات مردم را بر عهده داشتند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه این سیل طی 100 سال گذشته بی سابقه بوده، گفت: همان روحیه شهدا کمک کرد که جوانان غیور نیروی انتظامی شبانه روز به مردم در مناطق سیل زده خدمت کنند.
اشتری در ادامه ضمن اشاره به حضور ناجا در تعطیلات نوروزی افزود: در نیمه اول این تعطیلات سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش و در نیمه دوم 13 درصد کاهش داشت.

**علاقه بیش از حد مهران به لباس خدمت
«حسین اقرع» پدر شهید اقرع نیز در این مراسم گفت: مهران فراتر از این بود که بگویم من پدرش بودم؛ همه تلاش من فقط روزی حلال بردن بر سر سفره خانواده بود.
اقرع اظهارداشت: علاقه مهران به لباس خدمت بیش از حد بود با آنکه می توانست به سبب میزان خدمت قابل توجه من در منطقه براحتی از سربازی معاف شود اما نخواست.
پدر شهید بیان کرد: عاشق این کار بود و با عشق، علاقه و آگاهی کامل راه خدمت در مناطق مرزی و محروم را انتخاب کرد.

**جوانان وسیله دستیابی به تمدن نوین اسلامی
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز گفت: اگر رهبری گام دوم انقلاب را دستیابی به تمدن نوین اسلامی مطرح می کنند امروز اعتقاد داریم که دستیابی به آن قله بزرگ مد نظر معظم له فقط به دست جوانان امکان پذیر است.

** تامین امنیت هزینه بر است
نویسنده کتاب مهران می خندد نیز در ادامه این مراسم گفت: کارهایی که برای این کتاب انجام دادم نشان داد چقدر تامین امنیت برای این مردم هزینه بر است و این سربازان جانبازی می کنند تا خدشه ای به امنیت مردم وارد نشود.
محسن صالحی خواه اضافه کرد: برای نوشتن این کتاب یک سفر کم خطر به سیستان و بلوچستان و یک سفر هم به مشهد برای دیدار با خانواده شهید داشتم.
در این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب مهران می خندد از شماری از خانواده های شهدای جوان ناجا نیز به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) تجلیل شد.
کتاب مهران می‌خندد زندگینامه و خاطرات مرزبان شهید مهران اقرع از شهدای دهه هفتادی ناجاست که 17 فروردین 1394 در کمین تروریست‌های جیش‌الظلم به همراه هفت نفر از نیروهای پایور و وظیفه ناجا در منطقه مرزی نگور سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.
شهید اقرع سال 1371 در مشهد به دنیا آمد. بخشی از کودکی و نوجوانی خود را به دلیل انتقال پدرش به قوچان در این شهر گذراند. سال 1389 وارد دانشگاه علوم انتظامی امین شد و پس از پایان تحصیل به طور داوطلبانه خدمت در مرزبانی را انتخاب کرد.
وی به فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام شد و بعد از طی دوره آموزشی، سال 1393 خدمت نظامی خود را در پایگاه 240 مرزی آغاز کرد. چند ماه بعد، پس از تعطیلات نوروز در هفدهم فروردین یک تیم از نیروهای مرزبانی به فرماندهی شهید اقرع راهی یکی از کمین‌های منطقه شدند که اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم در مسیر این نیروها کمین کرده بودند و با تیراندازی بی‌امان سرنشینان خودرو را به شهادت رساندند.
تهرام/3001/ 1008

نظر شما