شناسهٔ خبر: 32364187 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار وازت خارجه روسیه،

توطئه جدید تروریست ها برای سناریوی شیمیایی در ادلب

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت : تروریست های وابسته به جبهه النصره و کلاه سفیدها در تدارک اقدامات تحریک آمیز جدید با استفاده از مواد سمی در ادلب سوریه هستند .

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاری صداوسیما،ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت : تروریست های وابسته به جبهه النصره و کلاه سفیدها در تدارک اقدامات تحریک آمیز جدید با استفاده از مواد سمی در ادلب سوریه هستند .
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) از مسکو ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه هشدار داد تروریست های جبهه النصره با هماهنگی عناصر تروریستی کلاه سفیدها در تدارک اجرای نمایش جدیدی با استفاده از سلاح های شیمیایی دراستان ادلب با هدف متهم کردن ارتش عربی سوریه هستند .
ماریا زاخارووا افزود تروریست های جبهه النصره دوشا دوش عناصر وابسته به کلاه سفیدها خود را برای انجام اقدامات تحریک آمیز دیگری با هدف متهم کردن دولت قانونی سوریه به استفاده از مواد سمی آماده می کنند .
وی به اقدامات تروریست های النصره به همراه کلاه سفیدها در انجام آموزش های مشترک درباره پوشش اتفاقات در رسانه های خبری در کنار آموزش های عملی برای نجات ازپیامدهای استفاده از مواد سمی اشاره کرد .
وزارت امور خارجه روسیه در اواخر ماه مارس گذشته اعلام کرده بود اطلاعاتی دال بر ورود مزدورانی از سرویس های اطلاعاتی فرانسه و بلژیک به استان ادلب با هدف فراهم کردن مقدمات اقدام تحریک آمیز با استفاده ازمواد شیمیایی سمی و دیدار آنان با فرماندهان میدانی عناصر جبهه النصره و نمایندگان کلاه سفیدها دریافت کرده است .
وزارت خارجه روسیه علت ورود مزدورانی از سرویس های اطلاعاتی فرانسه و بلژیک به استان ادلب و دیدار آنان با عناصر النصره و کلاه سفیدها را ایجاد هماهنگی برای اجرای حمله شیمیایی جدید و متهم کردن دولت سوریه و نیروی هوایی روسیه به استفاده از مواد سمی علیه غیر نظامیان اعلام کرده بود .
ارتش سوریه بارها اسناد و مدارک کشف شده درباره همکاری میان کلاه سفیدها با سازمان های تروریستی در مناطق آزاد شده از اشغال تروریست ها را فاش کرده است .

نظر شما