شناسهٔ خبر: 32364059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونق تولید با شعار امکان‌پذیر نیست/ آمادگی 45 سرمایه‌گذار برای بازسازی هتل آبعلی

فرماندار دماوند با تأکید بر اینکه رونق تولید با حرف و شعار امکان‌پذیر نیست، گفت: برای بازسازی پروژه هتل آبعلی، بیش از 45 سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مجید صفری فرماندار دماوند عصر امروز در نخستین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های سال 98، تأکید ما بر این است که ستاد امور جوانان در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جاری مبنی بر رونق تولید، برنامه‌ریزی منظمی به صورت هفتگی تنظیم کردیم که نقش جوانان در این خصوص تاثیرگذار است.

فرماندار دماوند ادامه داد: ما باید نشست‌های تخصصی برگزار کنیم و محتوای خروجی این جلسات به فعالیت اعضا و گروه‎‌های مشورتی بستگی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به وقوع اتفاقات در ابتدای سال، امسال باید سالی عملیاتی باشد، چراکه رونق تولید با حرف و شعار انجام نمی‌شود؛ در این خصوص، برای ساماندهی امور جوانان باید از همه ظرفیت‌های شهرستان دماوند استفاده کنیم.

فرماندار دماوند تصریح کرد: سال گذشته در برخی از حوزه‌ها مانند گردشگری اقداماتی صورت گرفت و بسیاری از پروژه‌های بوم‌گردی افتتاح شد؛ در راستای بازسازی پروژه هتل آبعلی نیز بیش از 45 سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند.

صفری با بیان اینکه ما در دماوند فرصت‌های خوبی برای ایجاد سرمایه‌گذاری ایجاد کردیم، گفت: حوزه گردشگری یکی از مهم‌ترین استعدادهای شهرستان است و سیاست واحدی داریم که به وسیله آن بتوانیم به اهداف خود برسیم.

عدم تأثیر محدودیت‌ها و تحریم‌ها در بدنه دولت محلی

وی تأکید کرد: برخی از مجموعه‌های بوم‌گردی و گردشگری دماوند در سطح ملی مطرح شده‌اند و ما از آن حمایت می‌کنیم؛ ما به هیچ عنوان بحث محدودیت‌ها و تحریم‌ها را در بدنه دولت محلی نداشتیم و از این بحث متأثر نشدیم.

فرماندار دماوند با اشاره به موضوع صنعت در این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه بعد از گذشت چند سال، شهرک صنعتی 2 راه‌اندازی شد و صنعت ما احیا شده است؛ همچنین سعی کردیم کشاورزی را نیز به عنوان اولویت حفظ کنیم.

صفری ادامه داد: با وجود ساخت‌وسازهای غیرمجاز که ما با آن مقابله می‌کنیم، از مقدار باغات و مزارع تحت پوشش گیاهی کم نشده است و تلاش ما بر این است دماوند با توجه به موقعیتی که داراست، همچنان باغ شهر بماند.

وی تأکید کرد: ما با حفظ همه این موارد و با در نظر گرفتن ضوابط، به سراغ بحث گردشگری و صنعت می‌رویم.

فرماندار دماوند تصریح کرد: ما برای تحقق شعار سال و بنا بر تأکید مقام معظم رهبری، از پتانسیل جوانان استفاده می‌کنیم؛ مهم‌ترین موضوع در ساماندهی امور جوانان، اشتغال است و همه دستگاه‌ها می‌توانند زمینه‌ساز بحث اشتغال باشند.

لزوم جوان‌سازی مساجد در سال 98/ استفاده از  ظرفیت جوانان در هیئت امنای مساجد

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند نیز در این نشست اظهار کرد: امر تربیت جوانان باید در اولویت قرار گیرد و اگر برای این موضوع اهمیت قائل نباشیم، دیگران این کار را می‌کنند.

وی افزود: انعطاف‌پذیری جوانان و قبول تربیت در آنها بسیار مهم است؛ اداره ورزش و جوانان به عنوان نهاد رسمی و متولی جوانان باید بر روی تحصیل، تهذیب و ورزش تمرکز کنند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: با توجه به شعارهای اقتصادی در 10 سال اخیر، باید ببینیم که نقش جوانان دماوند در تحقق شعار سال چه بوده است و از نظر علمی چه نقشی در رونق اقتصادی دارند.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: باید ببینیم که با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های موجود چگونه می‌توان ارزآوری کرده و حتی از سایر کشورها سرمایه وارد کنیم و در این خصوص باید زمان‌بندی صورت گیرد؛ ما تریبون عمومی در اختیار جوانان قرار می‌دهیم و اگر در زمینه ارتقای ورزش نیز طرحی داشته باشند، مطرح کنند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: باید در سال 98 به جوان‌سازی مساجد بپردازیم و امور مساجد باید در این خصوص اقداماتی کنند تا جوانان بیشتر در مساجد حضور یابند؛ یکی از این راهکارها استفاده از جوانان در هیئت امنای مساجد است تا در کنار سایر افراد در عرصه عمل وارد کار شوند.

کمک 15 میلیون تومانی جامعه ورزش دماوند به مناطق سیل‌زده

رضا مقدم رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مباحثی که اداره ورزش و جوانان مورد پیگیری قرار داده موضوع خانه جوان است، در این خصوص مکاتباتی با رئیس اداره راه‌وشهرسازی انجام دادیم، در این راستا زمینی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم اعتبار لازم را جذب کنیم.

وی با اشاره به ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، از برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان در شهر دماوند خبر داد و گفت: در اردیبهشت‌ماه نیز نشستی با حضور مدیرکل حوزه مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دماوند خواهیم داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند ادامه داد: ما در نظر داشتیم که جشنواره‌ای در شهرستان دماوند برگزار کنیم اما به دستور وزیر ورزش و جوانان، بودجه‌ای که در نظر گرفته شده بود را صرف کمک به مناطق سیل‌زده کردیم.

مقدم عنوان کرد: به این ترتیب با همکاری سمن‌های ورزشی توانستیم بالغ بر 15 میلیون تومان اجناس مختلف تهیه و به مناطق سیل‌زده ارسال کنیم.

وی بیان کرد: همچنین از دیگر موارد مدنظر، دریافت تقویم ورزشی است تا با وجود آن، هیئت‌های ورزشی به برنامه‌ریزی مناسب در طول سال بپردازند.

رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند تصریح کرد: با توجه به وجود کمیته‌های تخصصی در در اداره ورزش و جوانان، افراد می‌توانند در این کمیته‌ها حضور یافته و مسائل را مطرح کنند، اما حضور آنها باید در قالب سمن‌های ورزشی صورت گیرد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای سودی برای جوانان ندارد

مهرداد پورفتحی رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند نیز در ادامه اظهار کرد: بحث مسکن جوانان از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شهرک‌ها و زمین‌های هکتاری زیادی در شهرستان دماوند وجود دارد که آینده جوانان ما را دچار مشکل می‌کند؛ چراکه متاسفانه جوانان دماوندی برای خرید زمین باید هزینه زیادی کنند؛ در حالی که افرادی از گرد راه می‌رسند و صاحب زمین و باغ می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: جوانان ما نیازی به ساماندهی ندارند و مشکل اشتغال جوانان زمانی برطرف می‌شود که قانون کار تغییر یابد.

پورفتحی ادامه داد: در سالیان گذشته، زمین‌هایی در شهرک‌های مختلف به جوانان دماوندی تعلق گرفت، اما الان چند سالی است که زمینی به جوانان تعلق نمی‌گیرد و ما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: تبدیل زمین‌های هکتاری به ویلا و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سودی برای جوانان دماوند ندارد و ما باید به این سمت برویم که زمین‌ها را با ضوابط در اختیار جوانان قرار دهیم و قدمی برای آیندگان برداریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند تأکید کرد: ما باید به سمت آینده‌نگری گام برداریم؛ هجوم جمعیت از تهران به دماوند و خرید زمین از سوی آنها باعث می‌شود که جوانان دماوندی در سالیان آینده در آپارتمان‌هایی زندگی کنند که در شأن آنها نیست.

ایجاد کمپ‌های ورزشی، گامی برای ایجاد اشتغال

همچنین محمود نقیبی رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد در این نشست اظهار کرد: ما در طول سال‌های گذشته در دو مرحله اقدام به واگذاری زمین به جوانان کردیم؛ شرایط اقلیمی دماوند با سایر شهرستان‌ها متفاوت است و باید از ظرفیت آن استفاده کنیم.

وی افزود: اگر زمینی که اجداد ما در اختیار قرار دادند را در اختیار ادارات قرار دهیم، با مشکلاتی مانند نبود گورستان و کمپ‌های ورزشی مواجه می‌شویم در حالی که با ایجاد کمپ‌های ورزشی می‌توان ایجاد اشتغال کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد ادامه داد: ما به دنبال اعمال ماده 27 هستیم، چرا که با کمبود امکانات ورزشی مواجه هستیم.

میرعلی نقی عضو شورای شهر کیلان نیز در این نشست بر پیگیری فرماندار دماوند و استاندار تهران بر دریافت مجوز و واگذاری زمین‌ به جوانان تأکید کرد.

انتهای پیام/67015/گ1/ی30

نظر شما