شناسهٔ خبر: 32364025 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 9 میلیون مترمکعب فاضلاب شهر خوی تصفیه شد

ارومیه - ایرنا - مدیر آب و فاضلاب شهری خوی گفت: بیش از 9 میلیون و 157 هزار مترمکعب فاضلاب خام در طول سال گذشته /1397/ از طریق شبکه های جمع آوری به تصفیه خانه این شهر وارد و به طور کامل تصفیه شده است.

صاحب‌خبر -

سلطانعلی ولیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نگهداری از تاسیسات مربوط به تامین و توزیع آب و دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های مدیریت آبفا خوی است.
مدیرآب و فاضلاب شهری خوی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی اضافه کرد: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس شرکت آبفای خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی‌های بلندی برداشته است.
وی نشان کرد: در سال 1397 در بخش لوله گذاری فاضلاب 15 کیلومتر و 530 متر اجرا داشته ایم و تعداد اتفاقات فاضلاب 519 فقره بود.
وی با اشاره به اجرای بیش از 2 کیلومتر از خط انتقال فاضلاب گفت: از اهداف آب و فاضلاب خوی، سوق دادن و تشویق مردم به استفاده از شبکه فاضلاب است.
به گزارش ایرنا، 39 هزار و 854 انشعاب فاضلاب شهری در خوی وجود دارد و طول شبکه فاضلاب در این شهرستان 317 هزار و 862 متر است.
خوی با 385 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.
8135/ 3020

نظر شما