شناسهٔ خبر: 32363950 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمارستان جدید اشنویه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: عملیات ساخت بیمارستان جدید اشنویه در حال انجام است و از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ابوبکر افشنگ روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: فاز نخست این بیمارستان به اتمام رسیده و اکنون فاز دوم آن در حال ساخت است.
وی افزود: این بیمارستان 80 تختخوابی، 6 هزار و 400 مترمربع زیربنا دارد و با اعتبار 300 میلیارد ریال در حال ساخت است که پیمانکار تعهد داده که در شهریور 1398 آن را به اتمام رسانده و تحویل شبکه بهداشت و درمان اشنویه دهد.
افشنگ افزود: هم اکنون 14 متخصص در حوزه های داخلی، زنان و زایمان، سونوگرافی و رادیولوژی داخلی، بیهوشی، قلب و عروق و پاتولوژی در بیمارستان نبی اکرم (ص) و کلینیک تخصصی این شهرستان جذب شده و در حال ارایه خدمات هستند.
وی گفت: در سال گذشته پنج هزار و 722 نفر در بخش های مختلف در این بیمارستان بستری شده اند و یکهزار 159 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
افشنگ اظهار داشت: تمامی خانوارهای روستایی در این شهرستان هم اکنون تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این شبکه قرار دارند و 27 خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی هستند.
به گزارش ایرنا پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، بیمارستان 25 تختخوابی نبی اکرم و کلینیک تخصصی سینا در حوزه بهداشت و درمان اشنویه هم اکنون فعال هستند.
این شهرستان با بیش از 74 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با عراق و ترکیه واقع شده است.
9870/ 3020/

نظر شما