شناسهٔ خبر: 32363827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شهرستان باوی خبر داد:

بیش از۲۵۰میلیارد تومان خسارت وارده به حوزه شهری و روستایی باوی

اهواز- فرماندار شهرستان باوی از برآورد اولیه خسارت بیش از۲۵۰میلیارد تومانی حوزه شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

منوچهر ورناصری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به خسارت‌های ناشی از سیلاب وارده به تأسیسات، مزارع و همچنین منازل زیر آب رفته، برآورد اولیه از میزان خسارت به شهرستان باوی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه روستایی و شهری است.

وی افزود: از همان روزهای نخستین که مدیریت بحران نسبت به بارش‌ها و افزایش آورد رودخانه هشدار داد، کلیه امکانات را به منظور مقابله با سیلاب آماده کردیم.

فرماندار شهرستان باوی تصریح کرد: این شهرستان در دو قسمت سد دز و رودخانه کارون در معرض سیلاب قرار گرفت و در حوزه‌های روستایی احداث سیل بندها آغاز شد ولی با توجه به بالا آمدن دبی رودخانه دیگر سیل بندها نیز مقاومت لازم را نداشتند و بخشی از روستاهای این شهرستان مانند دهستان عنافچه دچار آبگرفتگی شد.

ورناصری ادامه داد: اما با تلاش شبانه روزی همه نیروها، مدیریت بحران شهرستان و استان‌های معین و همچنین مردم شهرستان باوی به خصوص جوانان در کنار نیروهای مسلح و شهرداری‌های گتوند، ایذه، آغاجاری و رامشیر وضعیت که رو به خطر می‌رفت، کنترل شد.

وی عنوان کرد: استانداری البرز نیز در این زمینه کمک‌های بسیاری به شهرستان داشت و توانست سیل بندهای شکسته شده را ترمیم کند.

فرماندار شهرستان باوی خبر داد: حال حاضر سیلاب کنترل شده و امیدوارم بتوانیم خدمات رسانی به روستاهای در محاصره سیل را انجام دهیم.

ورناصری ابراز امیدواری کرد: امیدوارم همگی به صورت جهادی همواره پای کار باشند تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در دهستان عنافچه چهار روستا دچار آبگرفتگی شده و ۱۳ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان باوی عنوان کرد: در حوزه کارون نیز ۶ روستا در معرض خطر بودند که مرتب سیل بندها را رصد و ترمیم می‌کردیم؛ اگرچه مزارع از بین رفت اما ساکنان روستاها و احشام را از خطر سیل دور کردیم.

نظر شما