شناسهٔ خبر: 32363740 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از کتاب

مهران می خندد ورق خورد

با حضور فرمانده نیروی انتظامی از کتاب مهران می خندد روایتی­ از زندگی و خاطرات شهید مرزبان مهران اِقرع ( به کسر الف ) رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری­ صدا و سیما ، آیین رونمایی از کتاب مهران­ می خند با حضور جمعی از مسئولان کشور از جمله سردار اشتری ­فرمانده نیروی انتظامی ، سعید اوحدی ­رئیس سازمان فرهنگی هنری و جمعی از فرماندهان عالی رتبه مرزبانی ­در فرهنگ سرای ارس باران برگزار­ شد.
سردار اشتری در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سرمایه های بزرگ کشور ما نیروی انسانی و جوانان انقلابی ، جهادی و ارزشمند که باعث خیر وبرکت هستند.
وی ادامه داد: در نیروی انتظامی بیش از 200 شهید دهه هفتادی داریم که یکی از آنها شهید مرزبان مهران اقرع است شهیدی که من مطمئنم افراد با خواندن زندگی نامه اش­ شیفته او­ می شوند.
فرمانده نیروی انتظامی درباره تولید آثار­ فرهنگی هنری با محوریت شهدا گفت: در صدد این هستیم که به زودی آثار بیشتری در زمینه­ شهدا تولیدکنیم اگر چه تاکنون فیلم های کوتاه زیادی دراین باره ساخته شده اما در تلاشیم به سراغ فیلم های بلند سینمایی برویم.
محسن صالحی خواه نویسنده کتاب دراین مراسم گفت: برای نوشتن این کتاب تلاش­ زیادی صورت گرفت و به مناطقی از جمله سیستان و بلوچستان سفر کردم .
وی افزود: این کتاب را بسیار دوست دارم زیرا زندگی مهران اقرع را روایات می کند شهیدی که در سال 1371 در مشهد به دنیا آمد راه پدر را ادامه داد و به درجه شهادت رسید از سردار اشتری بابت­ حمایت های که از ما داشتند سپاسگزارم .
پدر شهید مهران اقرع درباره این شهید گفت: مهران جوانی خالص و متدین بود به یاد نمی آورم که نماز شبش ترک شود .
وی افزود: مهران تا ساعت 3 نصف شب مشغول عبادت بود و پس از آن به من کمک می کرد زندگی او به گونه ای بود که لیاقت شهادت را داشت.
کتاب مهران می خندد نوشته محسن صالحی خواه به روایت فرازهای مختلف زندگی این شهید می پردازد شهید است مرزداران ناجا که 17 فروردین 1394 در منطقه مرزی نگور در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.
انتشارات زاد اندیشه منتشر کننده این کتاب بوده است .

نظر شما