شناسهٔ خبر: 32363369 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده با همکاری تمامی سازمانها صورت گرفته است

صاحب‌خبر -

 

به گزارش وب‌دا خوزستان، چهارشنبه 28 فروردین‌ماه 1398 جلسه ستاد مدیریت بحران بهداشت و درمان استان خوزستان با حضور دکتر رئیسی معاون بهداشت، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و مسئولین بهداشت و درمان نیروهای نظامی برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه به وسعت کار در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: دسترسی به مردم در مناطق سیل زده بسیار دشوار بود و اگر همکاری و هماهنگی تمامی مجموعه های استان وجود نداشت امکان پذیر نبود. تمامی کارشناسان حوزه بهداشت و همچنین کادر درمانی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی استان در شرایطی بسیار سخت در ارائه خدمات مطلوب به مردم سیل زده کوشا بوده اند و شبانه روزی خدمت رسانی کردند.

 

نظری با بیان این مطلب که در حوزه بهداشت محیط و بهداشت فردی که شرایط بسیار حساس است، اظهار داشت: گاهی برخی مسائل در حیطه کاری دانشگاه‌علوم‌پزشکی نیست و متاثر از فعالیت هایی که باید در حوزه‌های دیگر صورت ‌گیرد ولی  متأسفانه انجام نمی شود، آسیب‌هایی را چه در بخش شهری و چه در روستاها وارد کرده است.

وی در بخش دیگری از  مشکل فاضلاب و تخلیه نادرست در برخی از نقاط شهر اهواز یاد کرد و گفت: برخی مناطق درگیر سیلاب نبودند ولی با وجود بالا آمدن فاضلاب و پس ازمدتی کاهش تدریجی آن و وجود بخشی از پس مانده ها که به صورت گرد باقی می مانندو سپس بر اثر برخی نقل و انتقالات، ایاب و ذهاب افراد و خدرو ها به گونه ای جا به جا می‌شوند، باعث نگرانی شده است. همچنین مشکلات بهداشتی در بعضی از روستاها که آب رو به کاهش است و مردم کم کم به خانه های خود بازخواهند گشت وجود دارد. در این راستا اقداماتی که در حوزه دانشگاه نبوده است، به عنوان مثال تهیه مکانهای استحمام، تهیه سرویس های بهداشتی توسط همکاران انجام شده است. از سویی فاضلابهای جاری که روزانه جابجا می شوند ولی باز شاهد ورود آب فاضلاب در خیابان ها هستیم و علیرغم پیگیری های صورت گرفته توسط مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، متاسفانه مشکل فاضلاب شهر اهواز هنوز رفع نشده است.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به این موضوع که تمامی گروه ها و مجموعه های حوزه بهداشت و درمان دیگر ارگانها نیز خواستار کمک به سیل زدگان بودند، اذعان داشت: به جهت جلوگیری از اتلاف امکانات و خدمات، کلیه فعالیت های دیگر سازمان‌ها مانند سپاه ارتش نیروهای نظامی، بنیاد برکت، نیروهای مسلح و جهادیف هلال احمر و ... که به نوعی خواستار امداد رسانی به سیل زدگان بودند، در نهایت هم به این نتیجه رسیدیم که به صورت تجمیعی جهت استفاده بهینه از امکانات بهداشتی درمانی جلسات و هماهنگی‌های مدون صورت گیرد و کمک‌های بهداشتی درمانی به صورت بسیار مناسب و یکپارچه به مردم ارائه شود. از این رو جلساتی روزانه با حضور مسئولین و معاونین برگزار می شود و تمامی موارد بصورت روزانه رصد و بررسی می شود.

 

 نظری در ادامه با تاکید بر بازدیدهای صورت گرفته توسط معاونین بهداشت و درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: از ابتدای شروع این بحران در واقع از ۴ فروردین ماه تا به امروز به صورت مرتب تمام همکاران در حوزه بهداشت و درمان به صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده و از هیچ کمکی دریغ ننموده اند .

وی ضمن تشکر از کمک‌های روز افزون دیگر دانشگاه ها گفت:علاوه بر دانشگاه هایی که به صورت معین در نظر گرفته شده و همچنین دانشگاه های غیر معین، تلاشها و همکاری های خوبی در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز داشته اند که قابل تحسین است و جای دارد قدردانی شود از دکتر مطلق و دکتر علوی که در حوزه بهداشت از  روزهای اول از جمله اساتیدی بودند که که در حوزه بهداشت و درمان با تجربیات چندین ساله خوددر کنار ما بودند  و در ارائه خدمات به مردم یاری رساندند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان خوزستان افزود: عدم مناسب بودن اردوگاه ها با توجه به این که هوای خوزستان کم کم رو به گرما می‌رود، نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است تمام زحمات مجموعه را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو انتظار می رود با راهنمایی ها و مساعدت هایی که وزارت بهداشت با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواهد داشت، تلاشهای تمامی همکاران در حوزه های بهداشت و درمان در جهتی پیشرفت کند که کمترین آسیب از این بحران متوجه مردم استان باشد.

نظر شما