شناسهٔ خبر: 32363212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با مسدود کردن صفحه شخصی مسئولان کشورمان؛

اینستاگرام وابستگی خود به صهیونیست ها را ثابت کرد

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه اینستاگرام نشان داد که وابسته به صهیونیست ها است، گفت: اگر اینستاگرام رسانه آزاد و مستقلی بود به هیچ وجه زیر بار چنین خفتی نمی رفت که با یک دستور بخواهد اکانت مسئولان کشورمان را مسدود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید حاذق نیکرو کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار مرآت در واکنش به اقدام اینستاگرام در مسدود کردن صفحه شخصی بسیاری از مسئولان کشورمان، اظهار کرد: این اقدام به دنبال اعلام جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا که سپاه را به عنوان سازمان نظامی رسمی در لیست تروریست قرار دادند، صورت گرفته است.  

وی تصریح کرد: این اقدام اینستاگرام فرصت بسیار طلایی برای جمهوری اسلامی است که در دنیا ثابت کنیم این شبکه ها و رسانه هایی که شبانه روز علیه ملت ایران و بلکه ملت های مستضعف جهان دارند تلاش می کنند، کاملا وابسته هستند.

این کارشناس فضای مجازی اذعان کرد: برخورد این شبکه ها با مباحث تروریست، حقوق بشر و آزادی کاملا دو گانه است به نوعی که به نظر می رسد اینها تابع هیچ نوع قانون انسانی و بشری نیستند.

نیکرو گفت: مشخص است که این شبکه ها تحت امر سرویس های امنیتی امثال آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند چرا که اگر رسانه آزاد و مستقلی بودند به هیچ وجه زیر بار چنین خفتی نمی رفتند که با یک دستور بخواهند اکانت شخصیت های مطرح نظامی، سیاسی و فرهنگی کشورمان را مسدود کنند.

وی اضافه کرد: اینها از تاثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران رنج می برند و احساس می کنند حوزه نفوذ انقلاب اسلامی بسیار گسترش پیدا کرده و توانسته به نوعی در قلوب تعداد زیادی از مردم جهان نفوذ یابد.

کارشناس فضای مجازی افزود: اگر صفحه شخصی این افردی که اکانتشان مسدود شده را دیده باشید نه از خشونت حرفی زده شده و نه اقدامات ضد بشری در آن هست  و نه موارد امنیتی دارد بلکه پیام هایی که در این صفحات منتشر شده حمایت از مستضعفین جهان بوده است در حالی که هیچگاه ندیدیم صفحات گروههای تروریستی مثل منافقین، بوکوحرام،داعش، جبه النصره و القائده محدود یا مسدود شود.

نیکرو بیان کرد: اینستاگرام با این اقدام به نوعی به حقوق بشر و آزادی ملت ایران تهاجم کرده چرا که وقتی برای تعداد خاصی محدودیت ایجاد می کنند، نوعی تهاجم و تهدید است.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز بسیاری از دلسوزان نسبت به این شبکه های وابسته هشدار داده بودند ولی گوش شنوایی نبود و ما رابطه خودمان را با اینها درست تعریف نکردیم و اینها هر کجا خواستند علیه مردم ایران سوء استفاده کردند و وارد عمل شدند.

کارشناس فضای مجازی ادامه داد: بسیاری از این اتفاقات امنیتی و تروریستی که در مجلس، اهواز و مرز کشورمان افتاد، خط و ربط آنها در همین شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام بود.

نیکرو با بیان اینکه الآن بهترین زمان است تا این تهدید اینستاگرام را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: چرا باید منتظر باشیم که آنها ما را تحریم کنند بلکه ما مردم ایران پیش دستی کنیم و همه هم صدا و همدل شویم و با بیرون آمدن از اینستاگرام، این شبکه را تحریم کنیم که قطعا به ضرر اینستاگرام خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه با خارج شدن از اینستاگرام، می توانیم در شبکه های اجتماعی داخلی عضوشویم، خاطر نشان کرد: ما باید به داخل اتکا کنیم و به جوانان کشور اعتماد کنیم و از آنها بخواهیم که برای این شبکه های اجتماعی جایگزین پیدا کنند. هر چند ما شبکه های اجتماعی بومی داریم و نیاز است که از این شبکه ها حمایت بیشتری شود و مدیران این شبکه ها هم بیشتر تلاش کنند تا بتوانند پاسخگوی مخاطبین باشند.

این کارشناس فضای مجازی اظهار کرد: هر گاه یک قدم عقب رفتیم دشمن و جبهه استکبار دو قدم جلو می آیند. ما همیشه سعی داشتیم دفاع کنیم ولی الآن زمان دفاع نیست بلکه زمان حمله و پیشروی و ادب کردن دشمن است.  

انتهای پیام/ 

نظر شما