شناسهٔ خبر: 32363058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئله ترافیکی مرکز شهر همانند ترافیک حاشیه‌ای شهر اهمیت دارد

استاندار اصفهان گفت: مسئله ترافیکی مرکز شهر همانند ترافیک حاشیه‌ای شهر اهمیت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی ظهر امروز پنجشنبه_ ۲۹ فروردین‌ماه ۹۸_ در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان اظهار کرد: مجموعه شهرداری در تأمین بودجه این پروژه مشارکت خوبی داشته و معاونت فنی شهرداری نیز قول اجرای این پروژه را ظرف مدت ۱۸ ماه داده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: مهندسان، سرکارگران، پرسنل شهرداری روزها و شب‌های پراسترس و پرتلاشی را برای اجرایی کردن این پروژه پیش‌رو دارند که با همدلی و هم زبانی همینطور انسجام در میان بدنه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر این پروژه در ظرف مدت تعیین شده عملیاتی می‌شود. 

استاندار اصفهان تأکید کرد: پروژه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح با انسجام و هماهنگی مورد بررسی قرار گرفته و امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه بزرگ شهری هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصرف بالای سوخت در کشور خاطرنشان کرد: قیمت ارزان سوخت سبب شده مصرف انرژی در واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و در همه مراکز شهری بالا باشد همچنین خودروهای تک سرنشینی که هر روز شهروندان از آن استفاده می‌کنند با سوخت ارزان تردد کرده که این باعث مصرف بالای انرژی و آلودگی آب و هوا می‌شود.

رضایی تأکید کرد: در زمینه مصرف سوخت و انرژی باید فرهنگ عمومی تقویت شود تا مصرف بهینه انرژی در قسمت‌های مختلف اعم از واحدهای مسکونی، اداری و دیگر واحدها و مکان‌ها نهادینه و مورد توجه قرار بگیرد، به طور مثال در یک واحد آموزشی که در تابستان فعالیتی ندارد به دلیل مصرف بیهوده انرژی تا ۳۰ هزار لیتر آب در یک روز استفاده می‌شود چنانچه مصرف انرژی ۱۰۰ روز در این واحد آموزشی را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که مصرف بیهوده و بیش از حد انرژی در وسایل گرمایشی و سرمایشی وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر سرعت پروژه‌ها در کاهش مصرف سوخت خاطرنشان کرد: بازه زمانی مورد نظر برای اتمام پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است، اما اگر این ۱۸ ماه به ۱۶ ماه تقلیل پیدا کند کاهش مصرف سوخت و انرژی را در پی خواهد داشت و خدمت بزرگی در این مسیر انجام می‌شود.

مسئله ترافیکی مرکز شهر همانند ترافیک حاشیه‌ای شهر اهمیت دارد. 

استاندار اصفهان تأکید کرد: مرکز ثقل جمعیتی شهر به لحاظ ترافیکی باید مورد توجه قرار گرفته و با احداث زیرگذر و انجام سایر پروژه‌ها مسئله ترافیک مرکز شهر نیز رفع شود.

وی افزود: خدمتگزاری در این مسیر به مردمی لایق که در راه کشور خود ۲۳ هزار شهید دادند بسیار مهم و جزء وظایف مسئولان است.

رضایی با اشاره به کمک‌های مردمی اصفهانی‌ها به مردم مناطق سیل زده گفت: اصفهان رتبه نخست کمک‌های نقدی در کشور را برای کمک به سیل زدگان به خود اختصاص داده است و رتبه دوم کمک‌های غیرنقدی را از آن خود کرده است که این کمک‌ها به صورت خودجوش از مساجد، مراکز فرهنگی و سایر مراکز شهر به مناطق سیل زده شده ارسال شده است.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد افتتاح پروژه‌هایی مشابه و در ابعاد وسیع‌تر در شهر اصفهان باشیم.



انتهای پیام /س 

پروژه های شهرداری اصفهان 

برچسب‌ها:

نظر شما