شناسهٔ خبر: 32362991 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری قاتل چند ساعت پیش از فرار از کشور

سرهنگ کارآگاه ولی‌پور گودرزی از دستگیری عامل جنایت دریاچه چیتگر تهران پیش از فرار از کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ با اشاره به  دستگیری عامل جنایت دریاچه چیتگر تهران پیش از فرار از کشور اظهار کرد: ساعت ۲۲:۳۰ مورخ  ۹ اسفند سال گذشته وقوع درگیری منجر به جرح در مقابل یکی از برج‌های مسکونی محدوده دریاچه چیتگر به کلانتری ۱۸۱ عوارضی اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری مشخص شد فردی حدودا ۲۸ ساله به علت اصابت جسم تیز به ناحیه چپ قفسه سینه دچار جراحت شدید شده که بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و این شخص به بیمارستان منتقل شد؛ با وجود انجام اقدامات درمانی، در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد مورخ ۱۰ اسفند سال گذشته  به کلانتری ۱۸۱ اعلام شد که این شخص فوت کرده است؛ پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات میدانی از همان شب حادثه از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی آغاز شد.

در تحقیقات از همراهان مقتول مشخص شد که مقتول و همراهانش، در مورخه  ۹ اسفند ۹۷ به عنوان کارگر یک شرکت حمل و نقل از منطقه‌ی شهریار اقدام به جابجایی اسباب و اثاثیه منزل یک خانم به یکی از برج‌های مسکونی در محدوده دریاچه چیتگر کرده، اما در پایان کار بر سر میزان هزینه‌ی اسباب کشی با این خانم اختلاف پیدا کردند. برابر اظهارات شاهدان صحنه جنایت (همراهان مقتول) با حضور یکی از بستگان این خانم، مقتول با وی درگیر و از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته است.

با شناسایی "امیر. الف" (۳۰ ساله) به عنوان عامل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی محل سکونت وی در شهرستان اسلامشهر شده و در مراجعه به این محل اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب جنایت، همان شب از محل سکونت خود نیز متواری شده است.
تحقیقات و اقدامات ویژه پلیسی جهت دستگیری "امیر. الف" قرار داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند متهم به استان سیستان و بلوچستان – منطقه ایرانشهر متواری شده و قصد داد تا چند روز آینده به صورت غیرقانونی از کشور خارج شود؛ بلافاصله هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی انجام و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به شهرستان ایرانشهر اعزام شدند و سرانجام در مورخه ۲۸/۰۱/۱۳۹۸ متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

"امیر. الف" در همان تحقیقات اولیه به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت با سلاح سرد اعتراف کرد؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: " شب حادثه (۰۹/۱۲/۱۳۹۷) به قصد رفتن به میهمانی از خارج شده و می‌خواستم به باغ تالار یکی از دوستان خود در منطقه شهریار بروم که خانم ... با من تماس گرفت و عنوان کرد با کارگران حمل و نقل اسباب و اثاثیه درگیر شده است؛ بلافاصله مسیر حرکت خود را به سمت دریاچه چیتگر تغییر داده و خودم را به آن‌ها خانم ... رساندم؛ پس از پیاده شدن از ماشین، ابتدا با کارگران درگیری لفظی پیدا کرده بودم، اما با بالا گرفتن درگیری، در یک لحظه با برداشتن چاقو از داخل ماشین یکی از آن‌ها را با چاقو زدم که همانجا روی زمین افتاد و من نیز به سرعت فرار کردم؛ پس از متواری شدن از تهران قصد داشتم تا از طریق دریا به یکی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس متواری شوم، اما چند ساعت قبل از حرکت دستگیر شدم ".

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری و اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما