شناسهٔ خبر: 32362609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در حوزه پژوهش؛

۲ کتاب از سوی دانشگاه آزاد مراغه منتشر شد

کتاب‌های «مبانی توربوشارژینگ» با ترجمه اصغر صفریان و «روش‌های آزمایشگاهی در ویروس‌شناسی» تألیف سامان مهدوی از سوی حوزه پژوهش دانشگاه آزاد واحد مراغه منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کتاب‌های «مبانی توربوشارژینگ» با ترجمه اصغر صفریان و «روش‌های آزمایشگاهی در ویروس‌شناسی» تألیف سامان مهدوی توسط حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه منتشر شد.
 
اصغر صفریان، مترجم کتاب«مبانی توربو شارژینگ»بیان کرد: کتاب حاضر ترجمه undamentals of Turbocharging نوشته نیلاکس بینز تنها منبع تخصصی مربوط به توربوشارژر‌ها در دنیاست که به‌طور کامل طراحی اجزای تشکیل‌دهنده و مفاهیم بنیادین توربوشارژر‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد.

اصغر صفریان مطرح کرد: در این کتاب معادلات ترمودینامیکی و سیالاتی حاکم بر قسمت‌های توربین و کمپرسور علاوه بر مفاهیم مربوط به کارکرد توربوشارژر‌ها مورد بحث قرار گرفته است.

مترجم کتاب«مبانی توربو شارژینگ» گفت: این کتاب دارای هفت فصل متنوع است که فصل نخست آن به‌صورت مقدماتی به بحث در مورد مفاهیم اولیه و تاریخچه توربوشارژر می‌پردازد. فصل دوم و سوم به ترتیب در مورد بخش‌های اصلی توربوشارژر یعنی کمپرسور و توربین توضیح می‌دهد و معادلات حاکم بر این قسمت‌ها به‌طور مفصل در این فصل آورده شده است. فصل چهارم بخش تشکیل‌دهنده دیگر توربوشارژر یعنی کارتریج و یاتاقان‌ها و سیستم روغن‌کاری شفت میانی را توضیح می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: فصل پنجم نحوه هماهنگ کردن توربوشارژر با موتور را به همراه معادلات حاکم و نقشه‌های عملکردی توربین و کمپرسور بیان می‌کند. فصل ششم و هفتم انواع توربوشارژر‌ها با کاربرد‌های مختلف به همراه تست‌های مربوط را توضیح می‌دهد و پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی توربوشارژر را به‌طور مفصل بیان می‌کند.

این کتاب به‌منظور آشنایی خوانندگان با اصول و روش‌های شناسایی تشخیص و تکثیر ویروس‌ها نگارش شده و در راستای انتقال بهتر مفاهیم از اشکال و نگاره‌های تفهیمی استفاده شده است.در بخشی از این کتاب آمده است، ویروس‌ها کوچک‌ترین موجودات بالقوه بیماری‌زا هستند، علاوه از آن امروزه این موجودات در فناوری‌های مهندسی ژنتیک جایگاه بارزی دارند.

نظر شما