شناسهٔ خبر: 32362263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دادستان کل آمریکا: ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با روس‌ها همکاری نکرده است

گزارش بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا نشان می‌دهد دونالد ترامپ برای برنده شدن در این انتخابات با طرف‌های روس تبانی و همکاری نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «ویلیام بار»، دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه تصریح کرد گزارش «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ با طرف‌های روس همکاری نکرده است. 

ویلیام بار همچنین تصریح کرده ترامپ اقدامی برای مانع‌تراشی در تحقیقات مولر انجام نداده است. او علی‌رغم این، ادعا کرده که روس‌ها رایانه‌های حزب دموکرات و «هیلاری کلینتون»، رقیب ترامپ را هک کرده و آنها را در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده‌اند، اما هیچ فردی از ستاد انتخاباتی ترامپ در تکثیر این اطلاعات همکاری نکرده است.

ویلیام بار این سخنان را  صبح پنجشنبه (به وقت آمریکا) قبل از انتشار گزارش مولر در یک کنفرانس خبری مطرح کرد. دموکرات‌ها از دادستان کل آمریکا بابت برگزاری کنفرانس خبری قبل از انتشار این گزارش انتقاد کرده و آن را در راستای تلاش او برای جهت دادن به گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای مولر ارزیابی کرده‌اند. 

دونالد ترامپ با انتشار عکسی که روی آن عبارت «GAME OVER» نوشته شده از سخنان ویلیام بار انتقاد کرده است. در این عکس نوشته شده است: «هیچ تبانی (با روسیه) و مانع‌تراشی (در روند تحقیقات مولر) در کار نبود. نفرت‌پراکن‌ها و دموکرات‌های چپ افراطی؛ بازی تمام شد.»

تحلیلگران می‌گویند تحقیقات درباره این پرونده که در دو سال گذشته بر سرنوشت ریاست‌جمهوری ترامپ سایه انداخته بود، اکنون دیگر تهدیدی مستقیم برای ادامه کار او تا سال ۲۰۲۰ به شمار نمی‌رود، هر چند احتمال دردسرساز شدن تحقیقات دیگری که علیه ترامپ در جریان است هنوز منتفی نیست. 

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که روسیه سال ۲۰۱۶ تلاش‌هایی برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا انجام داده است. مسکو بارها این اتهام را رد و اعلام کرده است واشنگتن می‌بایست برای اثبات ادعای خود مدرک ارائه دهد. 

نظر شما