شناسهٔ خبر: 32362048 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

884 اثر در اولین جشنواره رسانه‌های کُردی پذیرش شد

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در مجموع 899 اثر در تمامی بخش‌ها به دبیرخانه اولین جشنواره رسانه‌های کُردی ارسال شده است که 884 اثر در نهایت پذیرش شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه گذشته، 28 فروردین ماه درجمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، اظهار کرد: زبان کُردی بسیار غنی است و جشنواره رسانه‌های کُردی نیز این توانایی را دارد که در سال‌های آینده به صورت بین المللی برگزار شود و آثاری از تمامی رسانه‌های کُردزبان دنیا را داشته باشیم.
وی افزود: یکی از ضرورت‌های هر حوزه فرهنگی و هنری، برگزاری کلاس‌های آموزشی است که در این جشنواره نیز چهار کلاس آموزشی برای خبرنگاران برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، آمار تعداد آثار رسیده در بخش‌های مختلف جشنواره مطبوعات کُردی را اعلام کرد و گفت: در بخش تیتر 13 اثر کُردی و 81 اثر فارسی، بخش گزارش 25 اثر کُردی و 120 اثر فارسی، بخش خبر 18 اثر کُردی و 32 اثر فارسی و بخش مصاحبه 44 اثر کردی و 81 اثر فارسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی ادامه داد: در بخش یادداشت و سرمقاله 69 اثر کُردی و 132 اثر فارسی، بخش طنز و کاریکاتور 8 اثر کُردی و 43 اثر فارسی، بخش طراحی و صفحه آرایی 35 اثر و بخش عکس و گزارش تصویری 69 اثر به این جشنواره ارسال شده است.
رستمی ذکر کرد: در مجموع 899 اثر در تمامی بخش‌ها به دبیرخانه جشنواره رسانه‌های کُردی ارسال شده است که 884 اثر در نهایت پذیرش شده‌اند؛ 13 اثر به دلایل فنی و 2 اثر نیز به دلیل رفع نکردن نقص در اثر حذف شده‌اند.
وی با اعلام اینکه در بخش جنبی جشنواره (شعار سال) نیز 71 اثر شامل 10 اثر کردی و 61 اثر فارسی به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: 40 اثر کردی و فارسی هم در بخش تخصصی دانشجویی به این جشنواره ارسال شده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: استان کردستان با 590 اثر و 124 شرکت کننده، بیشترین آمار ارسال اثر و شرکت کننده را به خود اختصاص داده و پس از آن استان کرمانشاه با 122 اثر و 32 شرکت کننده، آذربایجان غربی با 102 اثر و 31 شرکت کننده، ایلام با 42 اثر و 14 شرکت کننده، تهران با 13 اثر و 17 شرکت کننده و سمنان با یک اثر و یک شرکت کننده در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دومین جشنواره رسانه‌های کردی در سال آینده با ارسال تعداد بیشتری اثر به زبان کُردی برگزار شود.
انتهای پیام

نظر شما