شناسهٔ خبر: 32361887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

دردسرهای بی‌نظمی هواپیمایی آتا برای فرودگاه امام (ره)

پرواز شماره ۶۶۶۰ هواپیمایی آتا از تهران به نجف در حالی قرار بود ساعت ۲۱ مورخ ۲۸ فروردین ماه انجام شود که حتی مجوز پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت نکرده بود اما با هماهنگی‌های اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) و سازمان هواپیمایی کشوری مجوز این پرواز برای رفع مشکل مسافران این پرواز صادر شد و حداکثر منابع لازم برای انجام پرواز نیز به این پرواز تخصیص داده و در ساعت ۲۲ و ۸ عملیات سوار شدن مسافران آغاز شد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) ماجرای تاخیر پرواز تهران به نجف هواپیمایی آتا را تشریح کرد.

به گزارش تین‌‌نیوز به نقل از شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)، علی کاشانی حیدری اظهار داشت: پرواز شماره ۶۶۶۰ هواپیمایی آتا از تهران به نجف در حالی قرار بود ساعت ۲۱ مورخ ۲۸ فروردین ماه انجام شود که حتی مجوز پرواز  از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت نکرده بود اما با هماهنگی‌های اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) و سازمان هواپیمایی کشوری مجوز این پرواز برای رفع مشکل مسافران این پرواز صادر شد و حداکثر منابع لازم برای انجام پرواز نیز به این پرواز تخصیص داده و در ساعت ۲۲ و ۸ عملیات سوار شدن مسافران آغاز شد.

وی گفت: ۴۰ دقیقه پس از آغاز عملیات سوار شدن مسافران با پیگیری اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) از سرشیفت ترافیک هواپیمایی آتا مشخص شد هواپیما دچار نقص فنی شده و مسافران در حال برگشت به سالن ترمینال هستند.

کاشانی حیدری عنوان کرد: پس از بروز نقص فنی، با هماهنگی برج مراقبت فرودگاه امام(ره)  و فرودگاه مهرآباد مقرر شد هواپیمای جایگزین از فرودگاه مهرآباد ساعت ۲ بامداد وارد فرودگاه امام‌خمینی(ره) شود که با تاخیر ۵۲ دقیقه‌ای در ساعت۲:۵۲ بامداد ۲۹ فروردین وارد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) شد.

مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اشاره پذیرش مسافران از گیت‌های هم‌زمان تصریح کرد: پس از فرود هواپیمای جایگزین، به‌دلیل وجود ترافیک پروازی بالا در ساعات بامداد و نبود گیت خالی، باید پذیرش مسافران از گیت‌هایی که طبق برنامه در اختیار سایر شرکت‌های هواپیمایی بود انجام می‌گرفت که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی شرکت آتا و اقدام خودسر برای سوار کردن مسافر به  بی‌نظمی در گیت منتج شد که پس از دخالت کارکنان فرودگاه مشکل رفع و مسافران این پرواز پذیرش شدند.

وی در خصوص علت فرود پرواز در مسیر برگشت (نجف - تهران) در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان بیان کرد: به دلیل این‌که پرواز رفت در ساعت ۵ بامداد و پس از ۸ ساعت تاخیر انجام شده بود، پرواز برگشت نیز با تاخیر و در زمان بسته بودن فرودگاه به دلیل رژه نیروی‌های ارتش به سمت فرودگاه امام(ره) انجام شد و از همین‌رو به فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داد و به محض از سرگیری فعالیت فرودگاه، در ساعت۱۱:۳۸  وارد فرودگاه بین‌المللی امام(ره) شد.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که هواپیمایی آتا پیش از این نیز با فروش بلیت قبل از دریافت مجوز از مراجع چون سازمان هواپیمایی کشوری و اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز موجب سردرگمی مسافران شده افزود: در این‌گونه موارد کلیه بخش‌های شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) برای رفاه حال مسافر و انجام پرواز با شرکت هواپیمایی همکاری داشته‌اند.

به گزارش تین نیوز، لازم به توضیح است که پروازهای 5 بعدظهر این شرکت هواپیمایی از مهرآباد نیز روز گذشته از فرودگاه مهرآباد با تاخیرهای پی درپی انجام گرفت که نارضایتی بسیار مسافران را در بر داشت.

نظر شما