شناسهٔ خبر: 32361846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخریب ساختمان های فلسطینیان در قدس شرقی

غزه - ایرنا- شهرداری قدس اشغالی با همراهی نظامیان رژیم صهیونیستی ساختمان های متعلق به فلسطینیان را در منطقه سلوان واقع در قدس شرقی تخریب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا از غزه، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شنبه گذشته (24 فروردین ماه) مجوز تخریب ساختمان های متعلق به فلسطینیان را در سلوان صادر کرده بود.
نظامیان اسرائیلی ضمن درگیری با جوانان فلسطینی، با بلدوزر چند مخزن و مغازه متعلق به فلسطینیان را نیز در محله 'وادی یصول' در سلوان تخریب کردند.
طبق مجوز دادگاه عالی رژیم اسرائیل، شهردای قدس مجاز است همه خانه های محله وادی یصول را که شامل 70 خانه می شود و 500 فلسطینی در آن سکونت دارد، تخریب کند.
ولید الشویکی ساکن محله یاد شده در این باره گفت که ساکنان این محله تلاش کردند تا برای ساخت خانه های خود از رژیم اشغالگر مجوز بگیرند، اما آنها به هیچ وجه به ما مجوز نمی دهند.
وی ادامه داد، اکنون من و زن و بچه ام کجا باید برویم، در خیابان؟! ما به خانه نیاز داریم.
بلدوزرهای رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) نیز خانه صالح البرغوثی شهید فلسطینی را در شهرک کوبر در شمال رام الله فلسطین اشغالی ویران کردند.
با وجود تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و محکومیت شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینی ها، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کرده اند که به این قطعنامه ها پایبند نخواهند ماند.
اقدامات تل آویو علیه مردم فلسطین طی ماه های اخیر و به ویژه پس از حمایت های گسترده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اسرائیل، افزایش یافته است.
در همین راستا، نتانیاهو در پی عملیات فلسطینی ها علیه صهیونیست ها در کرانه باختری، دستور داد تا 82 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیستی عوفرا و نیز دو شهرک صنعتی جدید در نزدیکی شهرک های «آونی حیفیتس» و «بیتارعلیت» احداث شود.
خاورم**9329*1436*1275

نظر شما