شناسهٔ خبر: 32361829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد خوی:

قرآن دست‌یافتنی‌ترین دستورالعمل الهی برای بشر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی گفت: قرآن در طول بیست‌وسه سال و در درون مردم نازل‌شده و ازنظر محتوایی نیز همه جوانب زندگی را موردتوجه قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خوی، محبوب مهدویان روز گذشته در مراسم افتتاحیه بخش شفاهی بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت استان آذربایجان‌غربی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برگزار شد به مقایسه قرآن با کتب آسمانی دیگر پرداخت و گفت: ازلحاظ شکلی تورات در مجرایی دور از دسترس مردم و برای شخص پیامبر یعنی حضرت موسی (ع) نازل‌شده و تعالیم انجیل نیز با توجه به شرایطی که حضرت عیسی(ع) در آن قرار داشت بیشتر در دسترس حواریون آن حضرت بود.

وی افزود: از جهت محتوایی نیز خداوند تبارک‌وتعالی در تورات کلیاتی از زندگی بهتر را در قالب 10دستورالعمل ابلاغ کرد و در انجیل نیز بر جنبه‌های اخلاقی زندگی بشری تأکید شده ولی قرآن هم از جهت شکل نزول آیات و هم از جهت محتوای مطالب، تفاوت اساسی با انجیل و تورات دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی افزود: از جهت شکل نزول، قرآن در طول بیست‌وسه سال و نه دور از دسترس مردم و بلکه در درون مردم نازل‌شده و ازنظر محتوایی نیز نه کلیاتی از زندگی و نه‌بخشی از حیات انسان، بلکه همه جوانب زندگی را موردتوجه قرار داده است.

مهدویان با تأکید بر این نکته که مطالعات روان‌شناختی و جامعه‌شناختی عمر مفید یک نسل بشر را 25 سال می‌دانند افزود: گویی خداوند حکیم در نزول تدریجی قرآن، عمر یک نسل را در نظر گرفته و به‌مثابه یک راهنمای کامل در جامعه بشری سیلان و جریان پیداکرده و به همه مسائل مبتلابه یک نسل کامل بشر توجه کرده و راهکار ارائه کرده است.

وی خاطر‌نشان کرد: قرآن به‌عنوان آخرین کتاب الهی دست‌یافتنی‌ترین دستورالعمل الهی برای بشر است و انسان با مراجعه به قرآن احساس بیگانگی و ملالت نمی‌کند و نیازها و راه‌حل‌های اساسی زندگی خود را در آن جستجو می‌کند.

غلامحسین ضیافتی دبیر برگزاری این رقابت‌ها در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: این رقابت‌ها با حضور و شرکت پنجاه نفر از حافظان، قاریان و محققان علوم قرآنی برگزیده از بین دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان در رشته‌های ترتیل، حفظ، تحقیق و اذان برای خواهران و برادران برگزار شد و در پایان  نفرات برتر به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/4117/

نظر شما