شناسهٔ خبر: 32361818 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سیل، همدلی مردم را به نمایش گذاشت

رييس دستگاه قضا در خوزستان گفت: در هيچ جای جهان اين همدلي و همراهي با آسيب ديدگان حوادث طبيعي و سيلاب ديده نمي شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي امروز در نشست شوراي قضايي و قضات استان خوزستان در  سالن امام رضا شهرك نفت اهواز، با تقدير از امدادگران و ياري رسانان به سيل زدگان و مشاركت نيروهاي مردمي، بسيج، سپاه، ارتش و قواي انتظامي در رسيدگي به آسيب ديدگان از سيلاب اخير، گفت: يكي از بركات اين سيلاب همدلي و اخلاص در قشرهاي مردم و تحكيم ارزش هاي والاي اسلامي و انساني در ميهن اسلامي بود.
رئيس دستگاه قضا افزود: خلق چنين صحنه هايي در دنيا بي نظير است و در هيچ جاي جهان اين همدلي و همراهي با آسيب ديدگان حوادث طبيعي و سيلاب ديده نمي شود.
 
رئيسی استان خوزستان را مظهر رشادت و مقاومت ملت ايران و يادآور جان فشاني فرزندان اين مرز و بوم توصيف كرد و گفت: مردم مقاوم اين استان از هر قوم و گرايشي امتحان خوبي پس داده و در مقابل زياده خواهي دشمنان مردانه ايستادگي كردند.

وي افزود: خدمت به چنين مردمي كه در دفاع مقدس همه چيز خود را فدا كردند و در سيلاب اخير متحمل خسارت زيادي شدند افتخار بزرگي است.
رئيس قوه قضاييه در ادامه با بيان اينكه استان خوزستان داراي منابع مادي و معنوي عظيمي است كه اگر خوب مديريت شود شرايط مناسبي براي استان به وجود مي آيد، گفت: موفقيت و تلاش هاي صورت گرفته در گرو اميدواري و تداوم حركت جهادي براي ساختن خوزستان است.
وي افزود: استان خوزستان داراي منابع انساني كارآمدي است كه بايد از آنها براي توسعه و عمران استان استفاده كرد.

حجت الاسلام رئيسی در بخش دیگری از سخنانش در جمع قضات استان خوزستان بر اهمیت حفظ شان و کرامت انسانی همه اعضای جامعه تاکید کرد و افزود: در دولت کریمه، همه باید کرامت داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا رعایت شان و کرامت قاضی را از مهمترین ارکان اقتدار ساختار قضائی دانست و گفت: اگر كرامت قاضي، چه از جانب خود او و چه از سوی دیگران خدشه دار شود در انجام مسئوليت خود با مشكل و چالش روبه رو خواهد شد و نخواهد توانست وظيفه خود را به درستي انجام دهد.

وي تصريح كرد: قاضي حتي كرامت ارباب رجوع و متهم را هنگام رسيدگي پرونده بايد حفظ كند و به ميزان محكوميت آن مجازات را اعمال كند و بيشتر از آن اجازه ندارد.
سیل، همدلی مردم را به نمایش گذاشت
رئيس قوه قضاييه با اشاره به شروع دوره جديد در اين قوه بر تقويت روحيه و عمل انقلابي در قضات تاكيد كرد و افزود: روحيه انقلابي كمك خواهد كرد تا با دقت بيشتري به پرونده ها رسيدگي و كيفيت كار ارتقا يابد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئيسي بهره گيري از صاحب نظران مسايل حقوقي به منظور پيشبرد اهداف دستگاه قضايي را مورد تاكيد قرار داد و بيان كرد: بايد حرف هاي انديشمندان و صاحب نظران در مسايل حقوقي را شنيد و از آنها استفاده كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه در رسيدگي به پرونده هاي قضايي نبايد سرعت را فداي دقت كرد، گفت: كيفيت رسيدگي به پرونده ها در احقاق حق و تحقق عدالت بسيار مهم است.
رئيس قوه قضاييه بر تخصصي كردن محاكم قضايي با هدف كشف حقيقت تاكيد كرد و افزود: قضات بايد از مشاوران و افراد متخصص استفاده كنند.

برچسب‌ها:

نظر شما