شناسهٔ خبر: 32361800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام لیبیایی: امارات به دنبال رواج فساد در کشورهای عربی است

تهران-ایرنا- 'خالد المشری' رئیس شورای عالی دولت لیبی امروز (پنجشنبه) با متهم کردن مصر و امارات به حمایت نظامی از نیروهای وابسته به ژنرال حفتر، تاکید کرد که امارات به دنبال رواج فساد و هرج و مرج در کشورهای عربی برای جلوگیری از برقراری دموکراسی در آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری الجزیره المشری افزود: حفتر پس از ناکامی در حمله به طرابلس پایتخت لیبی، به حملات بی هدف در مناطق مختلف پایتخت متوسل شده است.
شامگاه سه شنبه برخی مناطق طرابلس از سوی نیروهای حفتر هدف چند موشک گراد قرار گرفت که در اثر آن دو غیرنظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.
وی افزود: ابوظبی قصد دارد با رواج فساد در کشورهای عربی مانع برقراری دموکراسی در آن شود.
المشری در واکنش به درخواست بسیاری از کشورهای اروپایی برای برقراری آتش بس در لیبی گفت: ما هرگز به فقط به آتش بس تن نمی دهیم، بلکه می خواهیم نیروهای وابسته به حفتر (از اطراف طرابلس) عقب نشینی کنند و متجاوزان به طرابلس نیز محاکمه شوند.
رئیس شورای عالی دولت لیبی تصریح کرد: اتحادیه عرب نیز از حفتر جانبداری می کند و موضع مغایر با تلاش های هیات سازمان ملل برای حل بحران لیبی است.
المشری در ادامه مصر و امارات را به حمایت نظامی از نظامیان وابسته به حفتر متهم کرد.
مصر مهم ترین متحد منطقه ای حفتر در منطقه است. در همین راستا وی طی چند روز گذشته با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار و گفت و گو کرد.
در همین حال، عبدالرحمن السویحلی رئیس پیشین شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی نیز پیشتر گفته بود: امارات با پول های هنگفت و رسانه های خود، کشور ما را ویران کرده است.
وی افزود: دولتمردان ابوظبی نمی خواهند لیبی نمونه یک تجربه موفقی باشد و به دنبال به شکست کشاندن گفت وگوها میان طرف های لیبیایی هستند.
پایتخت لیبی از 15 فروردین و همزمان با دستور حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس؛ بار دیگر متنشج است.
سازمان جهانی بهداشت در خصوص خسارت های درگیری میان گروه های لیبیایی اعلام کرد که تاکنون این درگیری ها 121 کشته و 561 زخمی برجای گذاشته است.
لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.
دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس غرب این کشور تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است.
خاورم**9329**1275

نظر شما