شناسهٔ خبر: 32361794 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

500 مترمکعب خاک برداري در گردنه صلوات آباد سنندج انجام شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون راهداري اداره کل راهداري، حمل و نقل جاده اي کردستان گفت: خاکبرداري ريزش هاي حاصل از رانش بخشي از کوه مشرف به گردنه صلوات آباد در محور سنندج - دهگلان از روز گذشته آغاز و تا کنون 500 متر مکعب خاک از اين نقطه برداشته شده است.

رامبد نوذري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينکه بخشي از کوه در گردنه صلوات آباد در اثر بارش هاي شديد فروردين دچار ريزش شده است، اظهار داشت: تا کنون 500 متر مکعب از خاک هاي اين نقطه توسط راهداران برداشته شده است.
وي اضافه کرد: از روز گذشته به منظور ايمن سازي اين نقطه راهداران استان کار خاکبرداري را آغاز کرده اند و در اين مدت با انحراف مسير ترافيک مانع از مسدود شدن راه شده است.
نوذري با بيان اينکه عرض شکاف ايجاد شده در اين نقطه در برخي جاها يک متر و عمق آن نيز حدود سه متر است افزود: با توجه به وجود عمق شيار ايجاد شده تا پنج متر احتمال افزايش حجم کاري وجود دارد و پيش بيني مي شود عمليات خاک برداري تا اويل هفته آينده ادامه داشته باشد.
وي افزود: اين نيروها در اولين فرصت براي جلوگيري از حوادث احتمالي در اين نقطه اقدام به نصب تابلوها، علائم هشداري و بنرهاي اخباري در مسير عبور خودروها کرده اند.
گردنه صلوات آباد به طول حدود 25 کيلومتر در کوه هاي مشرف به همين نام قرار دارد و از 2 سال گذشته جاده آن در حال تعريض است.
اين طرح تعريض به طول 21 کيلومتر در سه قطعه اجرا مي شود که تاکنون حدود 90 ميليارد ريال آن تامين اعتبار شده و از 70 درصد پيشرفت فيزيکي نيز برخوردار است.
7349 / 3034
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما