شناسهٔ خبر: 32361784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

۷۰ درصد کاشانی‌ها اضافه وزن دارند/به صدا درآمدن زنگ خطر دیابت

کاشان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا درآمدن زنگ خطر دیابت در کاشان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد کاشانی‌ها اضافه وزن دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلیرضا مروجی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی بیماری‌ها در منطقه کاشان نگران کننده است، اظهار داشت: دیابت در منطقه کاشان و آران و بیدگل بیماری است که امروزه به یک موضوع نگران کننده تبدیل شده است چرا که طی ۳۵ سال اخیر ابتلاء به این بیماری دو برابر شده است و این مهم زنگ خطر را به صدا درآورده است به نحوی که شیوع آن در استان اصفهان ۱۰.۵ درصد و کشور ۹.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد شهروندان کاشانی اضافه وزن دارند، افزود: اضافه وزن یکی از عوامل ابتلاء به دیابت است و شاخص اضافه وزن نیز مؤلفه توده بدنی یا BMI است که اگر از ۲۵ بیشتر باشد، فرد دارای اضافه وزن است و بیشتر از آن را منحصراً چاق تلقی می‌کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به آغاز هفته سلامت از یکم اردیبهشت ماه ابراز داشت: هر یکی از روزهای هفته سلامت با یک اسم نامگذاری شده است که یکی از برنامه‌های در نظرگرفته شده در روز سوم اردیبهشت، نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان شهید خادمی است و پنجم این ماه نیز میزبان مهمان ویژه‌ای هستیم.

وی از مشارکت در برگزاری برنامه کوه گشت خانوادگی خبر داد و گفت: هفت طرح آماده افتتاح داریم که در نظر داریم چهار پروژه را به بهانه هفته سلامت با حضور مسئولان کشوری و مقام عالی وزارت بهداشت به بهره برداری برسانیم که امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مهم محقق شود.

وجود ۹۰ مرکز و پایگاه سلامت و خانه بهداشت در دو منطقه کاشان و آران و بیدگل

مروجی از وجود ۹۰ مرکز و پایگاه سلامت و خانه بهداشت در دو منطقه کاشان و آران و بیدگل خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت سازمان اتوبوسرانی، اتوبوس سلامت در میادین اصلی شهر مستقر می‌شود و خدمات متنوعی به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری سالک در منطقه کنترل شده است، افزود: ۷۴۲ بیمار سالک در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در سال گذشته به پزشکان مراجعه و به منظور کاهش این آمار جلسات متعددی با ارگان‌های مربوطه برگزار شده است و طرح‌های مختلفی را برای مبارزه با پشه خاکی پیشنهاد شد که امید است به نتیجه برسد.

قول اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان توسط مسئولان استانی ویژه بیماری سالک

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از قول اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان توسط مسئولان استانی ویژه بیماری سالک خبر داد و ابراز داشت: علاوه بر موضوع سالک موضوع شپش از دیگر مواردی است که گریبان گیر دانش آموزان دبستانی است در حالی که این موضوع بیش از عوامل دیگر به رعایت بهداشت فردی و نه عمومی برمی‌گردد.

نظر شما