شناسهٔ خبر: 32361778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بارندگی‌ها به منزل 50 مددجوی قشم آسیب زد

رییس اداره کمیته امداد قشم از آسیب‌دیدگی منازل حدود 50خانوار مددجوی این نهاد در پی بارش‌های اخیر خبر داد و گفت: خسارت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

غلامرضا غلامی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم، اظهار داشت: فعالیت تیم‌های بازرسی کمیته امداد قشم جهت بررسی و سرشماری منازل آسیب‌پذیر مددجویان در برابر بارندگی‌ها بلافاصله پس از خروج سامانه بارشی دهه سوم فروردین‌ماه آغاز شد.

وی با اشاره به انجام این فرآیند طی دو مرحله، افزود: در وهله نخست 100 خانه در دو روستای طولا و پی‌پشت مورد بازدید قرار گرفت که تعداد 33منزل مسکونی مددجویان بواسطه بارش‌ها دچار آسیب‌ شده بود.

رییس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قشم تصریح کرد: دور دوم بازرسی‌ها صبح امروز آغاز و طی آن 70خانه در روستاهای طولا، پی‌پشت و مسن مورد بررسی قرار گرفت که 16واحد مسکونی خسارت دیده شناسایی شد.

غلامی با بیان اینکه از مجموع 170خانه بررسی شده 49واحد خسارت‌دیده به ثبت رسیده، ادامه داد: بیشترین نوع آسیب به چکیدن آب از سقف خانه‌ها اختصاص دارد و پرونده‌ها جهت محاسبه ارزش ریالی خسارت‌ها و جبران آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شرکت بیمه مربوطه ارجاع شده است.

گفتنی است، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) از نخستین نهادهای انقلابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان تاسیس شد.

این نهاد انقلابی در جزیره قشم پنج هزار خانوار با جمعیت 12میلیون و 500نفر را تحت حمایت دارد که چهارهزار خانوار آن از خدمات حمایتی مستمر بهره‌مند هستند و یک‌هزار خانوار دیگر تحت حمایت‌های موردی قرار دارند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال حاضر رویکرد خدمات‌رسانی زمان‌دار متناسب با نیاز مددجویان و توانمندسازی آنان برای خروج چرخه حمایتی را دنبال می‌کند و سال گذشته این نهاد در شهرستان قشم با اجرای 215طرح اشتغالزایی موفق به توانمندسازی و خارج کردن 300مددجو از چرخه حمایتی شد.

انتهای پیام/ن/

نظر شما