شناسهٔ خبر: 32361443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز اردویی سپاه:

20 هزار یزدی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند

یزد - ایرنا - رئیس مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد گفت: در سال 1397 حدود 20 هزار نفر از مردم این استان از مناطق مختلف عملیاتی هشت سال دفاع مقدس با اعزام کاروان راهیان نور واقع در غرب و جنوب کشور بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

منصور زارع عصر پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب این افراد که دانش آموزان و دانشجویان بودند از شلمچه، طلائیه، دهلاویه، فکه، کانال عمار و یادمان شهید چمران و اروند رود بازدید کردند.
وی ادامه داد: بازدیدکنندگان با اتوبوس و تعدادی هم با خودروهای شخصی و هر گروه به مدت چهار روز با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جریان رشادت های رزمندگان اسلام قرار گرفتند.
رئیس مرکز اردویی راهیان نور سپاه یزد، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، آمادگی دفاعی برای مقابله با تهدید نرم دشمنان و آشنایی با مناطق دوران دفاع مقدس را از اهداف برگزاری این اردوها ذکر کرد.
زارع پیش بینی کرد که در سال 1398 همانند پارسال حدود 20 هزار نفر از اقشار مختلف مردم مومن استان به خصوص دانش آموزان و دانشجویان در اردوی راهیان نور شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، رزمندگان یزدی در هشت سال دفاع مقدس در 240 نوبت به جبهه های نبرد شتافتند که در این مدت 20 هزار و 870 نفر روز بسیجی به جبهه اعزام شدند که مدت حضور آنها از حداقل 2 روز تا یک هزار روز بود .
75 درصد نیروهای اعزامی استان به جبهه ها فرهنگی و دانش آموزان بودند که یک هزار و 46 نفر آنها به شهادت رسیدند .
استان یزد در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس سه هزار و 850 شهید تقدیم نظام کرد.
7536/ 2047/

نظر شما