شناسهٔ خبر: 32361440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

امیر واحدی در گفتگو با آنا:

مردم خبرهای خوبی را در ماه‌های آینده درباره «کوثر» خواهند شنید

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در روزهای آینده مردم خبرهای خوبی را درباره جنگنده کوثر خواهند شنید.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ حمید واحدی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره نقش ارتش در تثبیت انقلاب اسلامی اظهار کرد: دلیل اینکه امام راحل روزی را به‌نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامیدند، به سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و کینه‌توزانه دشمنان ضد انقلاب داخلی و خارجی که خواهان انحلال ارتش بودند بازمی‌گردد. آن‌ها می‌گفتند که ما اختلافی با هم نداریم، لذا نیازی هم به ارتش وجود ندارد، اما حضرت امام (ره) با تدبیرشان 29 فروردین را به‌نام روز ارتش نام‌گذاری و تثبیت کردند که ما نیاز به ارتش داریم.

نقش ارتش در پاکسازی کردستان از عناصر ضدانقلاب

وی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که ضدانقلاب‌ها در کردستان تحرکات بسیاری را انجام می‌دادند، این ارتش بود که وارد میدان مبارزه با آن‌ها شد و توانست کردستان را از دست این عناصر منافق و ضدانقلاب نجات دهد. همچنین با آغاز دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، صدام و صدامیان خواب قادسیه بزرگ را می‌دیدند و می‌خواستند کمتر از یک هفته در تهران سخنرانی کنند، لذا اولین نیرویی که وارد کارزار مقابله با ماشین جنگی رژیم بعث عراق شد، نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با پرواز 140 فروند هواپیمای جنگی در عملیات کمان 99 به عراق حمله کرد و پاسخ تجاوزهای رژیم بعث عراق را در روز دوم جنگ داد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا زمان شکل‌گیری بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انسجام و اتحاد درونی ارتش حفظ و عملیات‌های مقتدرانه‌ای را انجام داد، تصریح کرد: خدا را شاکریم که این اتحاد و اقتدار ارتش به‌همراه سپاه و بسیج منجر به پایان رساندن موفقیت‌آمیز جنگ شد.

واحدی با اشاره به پیشرفت تجهیزاتی در سطح نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی گفت: در زمان قبل از پیروزی انقلاب، متخصصان ارتش توانایی و اجازه تولید و باز کردن حتی یک قطعه برای تجهیزات نظامی را نداشتند چه برسد به تعمیر و نگهداری آن‌ها؛ که حتی در اوایل شروع جنگ، یکی از مسئولان نیروی هوایی به خدمت حضرت امام (ره) رسیده و گفت شاید ما نتوانیم بیشتر از چند روز در مقابل دشمن دوام و هواپیماهای‌مان را به پرواز دربیاوریم اما امام به این مسئول دستور دادند که شما بروید کارتان را انجام دهید که موفق می‌شوید و همین‌طور هم شد و سپس به کمک خداوند و کارکنان خدوم نیروی هوایی ارتش، توانستیم جنگ را با موفقیت به پایان برسانیم.

نیروی هوایی ارتش در نوک پیکان تمام عملیات‌های دفاع مقدس بود

جانشین فرمانده نهاجا افزود: نیروی هوایی در زمان جنگ در تمام مأموریت‌هایی که به آن محول می‌شد، در نوک پیکان بود. من از برخی پیشکسوتان دفاع مقدس شنیده‌ام وقتی که غرش جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش را به سمت خاک عراق می‌شنیدند، انرژی مضاعفی می‌گرفتند و در تمامی دوران جنگ، هواپیماها و بمب‌افکن‌های ما حملات خیلی گسترده‌ای به رژیم بعث عراق داشتند و نیز توانستند جنگ را مدیریت و از خاک کشورمان دفاع کنند.

در حوزه اورهال بالگردها و جنگنده‌ها حرف برای گفتن داریم

وی با اشاره به بازسازی و اورهال هواپیماهای جنگنده گفت: متخصصان داخلی با استفاده از صنعت و توانایی کشورمان و نیز با هماهنگی میان سایر بخش‌های صنعتی، موفق به طراحی و ساخت قطعات موردنیاز هواپیماهای جنگی شدند و به همین دلیل تا به امروز با وجود شدیدترین تحریم‌ها، این هواپیماها سرپا هستند.

واحدی به طراحی و تولید هواپیماهای بومی اشاره کرد و در همین رابطه افزود: زمانی‌که ما نیازمند نوسازی ناوگان نیروی هوایی بودیم، متخصصان توانمند کشورمان اقدام به طراحی و تولید جنگنده بمب‌افکن‌های بومی صاعقه و کوثر کردند که در رژه روز 29 فروردین شاهد غرش و حرکات زیبای نمایشی آنها بودیم.

مردم به‌زودی خبرهای خوبی درباره «کوثر» می‌شوند

جانشین فرمانده نهاجا تصریح کرد: کوثر و صاعقه در رزمایش‌های ارتش به‌کار گرفته می‌شوند و اینکه جنگنده کوثر به تجهیزات پیشرفته‌ای مجهز شده که قابلیت حمل موشک‌های دوربرد را دارد. همچنین در روزهای آینده مردم عزیزمان خبرهای خوبی را درباره این جنگنده خواهند شنید.

وی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش دست بیعت و برادری به سپاه پاسداران داده و در کنار سایر نیروهای مسلح از کیان اسلامی دفاع خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد اختلافی میان ارتش و سپاه به‌وجود آید.

30 سورتی پرواز برای کمک به مردم سیل‌زده صورت گرفته است

واحدی در پایان به امدادرسانی ارتش و سپاه در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه دشمن حساب‌های هلال‌احمر را برای دریافت کمک به مردم سیل‌زده مسدود می‌کند، اتحاد میان نیروهای مسلح، مردم و دولت در بحث امدادرسانی به مردم سیل‌زده نشان داد، این چنین اقدامات منزجرانه هیچ تأثیری بر روحیه برادری و نوع‌دوستی ما نخواهد گذاشت و همیشه و در همه‌ جا در صحنه کمک حضور به‌عمل می‌رسانیم. همچنین در سیل اخیر در استان‌های خوزستان و لرستان حدود 350 تُن تجهیزات توسط هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ارسال شدند و تا به امروز در راستای کمک‌رسانی به هم‌وطنانمان حدود 30 سورتی پرواز انجام داده‌ایم که چهار سورتی آن در انتقال دستگاه لایروبی از آبادان به گرگان صورت گرفت.

انتهای پیام/4079/

نظر شما