شناسهٔ خبر: 32361350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عضو خبرگان رهبری در دیدار آیت الله حسینی بوشهری:

سیل خوزستان، حماسه معنوی دوران دفاع مقدس را تکرار کرد

آیت الله کعبی گفت: اگرچه سیل خسارات ناگواری را بر مردم انقلابی وارد کرد اما برکات ارزشمندی هم داشت و آن تکرار حماسه معنوی دوران دفاع مقدس بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از قرارگاه مردمی امام حسین(ع) حضرت آیت الله عباس کعبی، در جلسه ای با آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و هیئت همراه، در قرارگاه مردمی امام حسین(ع) (امدادرسانی به سیل زدگان استان خوزستان که به تولیت آیت الله کعبی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز راه اندازی شده) اظهارداشت: متاسفانه بروز حادثه طبیعی سیل در برخی از شهرهای استان خوزستان خسارت های ناگواری را برجای گذاشت.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که این سیل به 261 روستا و ده ها شهر از 10 تا 90 درصد خسارت وارد کرده است، افزود: در پی این حادثه 120 هزار نفر به دلیل تخریب یا از بین رفتن واحد مسکونی خود در اردوگاه های موقت (چادر) به سر می برند و خیلی از افراد در جنگل ها بدون حتی سر پناه به سر می برند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  ادامه داد: 300 هزار تن نیشکر، 800 هزار تن گندم و خسارت مالی ناشی از سیل در استان بیش از 6هزار و 100میلیارد تومان می باشد.

وی  با بیان اینکه سال 98، سال ابر چالش سیل خوزستان باید نامگذاری شود، اظهارکرد: طرح جامع سیلاب جلگه استان خوزستان برای پیگیری از وقوع سیل در آینده یا کم کردن خسارات آن به مدیریت بحران و مسئولان کشور توسط قرارگاه مردمی امام حسین(ع) ارائه گردید.

وی ادامه داد: عوامل متعددی باعث بروز چنین خساراتی شد که اگر بخواهیم تیتر وار از آن نام ببریم عدم رهاسازی آب از سدهای کرخه، دز، هدایت مناسب آب، تخلیه طبیعی هورالعظیم به طوری که یک سوم آن درایران و دو سوم آن در عراق است و بسته شدن و از بین رفتن مسیل ها، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه و مسیل ها از جمله این موارد است که امیدوارم با برنامه ریزی دقیق و مدیریت مناسب استان به موقعیت مطلوب و مناسب برسیم.

کعبی با اشاره به نقش ارزشمند طلاب و روحانیون همچنین نیروهای نظامی و انتظامی، گفت: اگر کسانیکه دوران دفاع مقدس را درک کرده باشند خواهند دیدکه امروز همه اقشار مردمی در کنار روحانیون و سپاه قهرمان همچنین بسیج و ارتش توانسته اند حماسه ملی و تاریخی دوران دفاع مقدس را رقم بزنند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: خدمت رسانی هلال احمر، نیروهای مردمی، موکب های در مسیرها باعث شد که مردم سیل زده در شهرها و مناطق خود بمانند و با همدلی و انسجام بر مشکلات خود فائق آیند.

وی ضمن تشکر از هیئت اعزامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به منظور پیگیری اقدامات صورت گرفته از سوی حوزه های علمیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای مردمی گفت: امید داریم مسئولان نسبت به رسیدگی به وضعیت مردم سیل زده استان خوزستان نهایت همکاری را داشته باشند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: خسارت‌ها به قیمت واقعی جبران شود و تنها خسارت کسانی که سیل از زمین هایشان گذشته را در نظر نگیرند، بلکه همه کسانی که به نحوی  از سیل ضرر دیدن باید به آن‌ها خسارت پرداخت شود.

 

 

نظر شما