شناسهٔ خبر: 32361234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز شهرستان ارسنجان تاکید کرد:

تحول در آموزش و پرورش نیازمند نیروی انسانی متخصص و با انگیزه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: بدون وجود نیروی انسانی متخصص ، شایسته و با انگیزه ، با اجرای سند تحول بنیادین هیچ اتفاقی در آموزش و پرروش رخ نمی دهد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، سید محمد بطحایی در دیدار با جمعی از فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز شهرستان ارسنجان ،گفت:آموزش و پرورش با مسائل و مشکلات قدیمی مواجه است و تا این مسائل حل نشود ، نظام تعلیم و تربیت به سرمنزل موفقیت نخواهد رسید و چشم امید همه ما برای برون رفت از این مسائل سند تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حرف اساسی سند تحول بنیادین این است که آموزش و پرورش امروز با برطرف کردن موانع و مشکلات و فراهم کردن فرصت های جدید برای آن، به جایگاهی که انتظار همه ما، مسئولین و رهبر معظم انقلاب است  که فلسفه و ماموریت جمهوری اسلامی رسیدن به آن مقصد است برسد.

وی گفت: سند تحول نقشه راهی است که در زمینه های مختلف ما را به سمت رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش حرکت می دهد ؛این سند یکی از موفق ترین اسناد بالادستی و استراتژیک موجود است و باید آنرا پیاده کرده و به جلو برود.

بطحایی گفت: سند تحول بر اساس زیر نظام های شش گانه خود ،برای  بخش های مختلف نظام تعلیم و تربیت ما برنامه ریزی و  نسخه درمان دارد تا آن را از وضعیت موجود، علی رغم مشکلات به سمت نقطه مطلوب و آرمانی برساند.

وی با تاکید بر اینکه  همه ی بخش های حاکمیتی برای اجرای سند تحول باید متمرکز شوند گفت : استقرار و اجرای سند تحول مستلزم فراهم شدن و گرد هم آمدن همه ارکان جامعه است و فقط از آموزش و پرورش برنمی آید؛ نه تنها از آموزش و پرورش حتی از دولت  هم به تنهایی برنمی آید.

وزیر آموزش و پرورش گفت :  مهمترین پیام سند تحول آن است که مدرسه باید تبدیل به پایگاه تربیت شود  و این جوهره و چکیده سند تحول است که  مدرسه ما باید به گونه ای باشد که  نسل آینده که امروز دانش آموز است بتواند به ویژگی ها ، استلزامات و شرایط یک فرد متدین ، مسلمان ،انقلابی ، وطن دوست و ده ها هدف تربیتی دیگر که  عنوان شده برسد .

بطحایی تاکید کرد: اولین گامی که ما باید برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه برمی داشتیم این بود که موانعی را که در مسیر اجرای سند تحول هست کنار بزنیم .

وی افزود: اینکه  مدارس ما باید فضای لازم را برای تربیت و پرورش دانش آموزان ایجاد کنند و اینکه بخشی از برنامه های درسی به ویژه در دوره متوسطه باید جای خودش را به اهداف پرورشی و  تربیتی و آماده شدن آنها برای ورود به زندگی اجتماعی بدهد به این دلیل است که خواسته سند تحول بنیادین است.

بطحایی گفت: هر تغییری در آموزش و پرورش باید به تدریج انجام شود و از مهمترین تغییرات در این زمینه تحول در مدیریت و روش اداره آموزش و پرورش است .

وی مهمترین عامل تحول را نیروی انسانی دانست و گفت: بدون وجود نیروی انسانی متخصص ، شایسته و با انگیزه ، با اجرای سند تحول بنیادین هیچ اتفاقی در  آموزش و پرروش رخ نمی دهد .

وزیر آموزش و پرورش گفت:  معلمین باید انگیزه بکار گیری شایستگی های خود را در جهت انجام فعالیت و ارائه خدمات داشته باشند تا خروجی ما دانش آموزی بشود که به مراتبی از حیات طیبه دست یافته.

نظر شما