شناسهٔ خبر: 32361041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعلام آمادگی «شورای همکاری» برای همکاری با عراق

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که این شورا اراده سیاسی و تمایل جدی دارد تا فعالیت مشترک و تکمیلی با عراق داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبداللطیف الزیانی» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، امروز پنجشنبه در کاخ «ملک سعود» به دیدار نخست‌وزیر عراق رفت.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق چهارشنبه (دیروز) در رأس یک هیئت بلندپایه برای نخستین بار وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شده بود.

دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین در این دیدار، روابط بین عراق و کشورهای شورای همکاری، مسائل مشترک‌المنافع، تقویت فرصتهای امنیتی، ثبات و همکاری اقتصادی را بررسی کردند.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که شورای همکاری خلیج فارس «برای عراق اهمیت دارد و همکاری و روابط اقتصادی باید به سمت بهتر شدن حرکت کند».

وی تصریح کرد که عراق تمایل دارد در محیط عربی و اسلامی خود فعالیت و روابط متوازنی را برقرار کند که در راستای منافع ملت‌ها باشد.

نخست وزیر عراق همچنین اعلام کرد که «برای ما مهم است که اطراف ما باثبات و شکوفا باشد. ما اشتراکات زیادی داریم که ما را گرد هم جمع می‌کند و برای اعتماسازی، پشت سر گذاشتن اختلافات و فراهم کردن فضای مناسب برای همکاری از آن [اشتراکات] آغاز می‌کنیم».

الزیانی نیز تأکید کرد که شورای همکاری اراده سیاسی و تمایل جدی دارد تا فعالیت مشترک و تکمیلی با عراق داشته باشند و در تلاشند که روابط برجسته‌ای با این کشور برقرار کنند.

دبیر کل شورای همکاری خطاب به عبدالمهدی گفت: «به شما اطمینان می‌دهم که برادرانتان در شورای همکاری آمادگی کامل دارند که پُل‌های همکاری با عراق ایجاد و از آن حمایت کنند».

وی در پایان گفت که کشورهای عضو این شورا تمایل زیادی دارند که برای تقویت امنیت، ثبات و همکاری اقتصادی فعالیت کنند و از ثبات این کشور نیز خرسند هستند.

انتهای پیام/ص

نظر شما