شناسهٔ خبر: 32361009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وام قرض‌الحسنه به مددجویان خسارت دیده از سیل خراسان رضوی پرداخت می‌شود

R41347/P/S6,1188/CT1

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان بهزیستی خسارت دیده از سیل در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: تاکنون 551 منزل مددجویان بهزیستی در سیل‌های اخیر دچار خسارت شدیدی شدند که 100 واحد از تعداد منازل مذکور مربوط به شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به همکاری اداره کل بهریستی خراسان رضوی با خانواده‌های خسارت دیده و ارائه تسهیلات مناسب به آنها تصریح کرد: برای هر خانواده که در سیل خسارت‌ دیدند مبلغی به عنوان کمک معیشت اهدا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر مورد مذکور، برای هر واحد خسارت دیده 5 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پس از تأیید بنیاد مسکن به خانواده‌های خسارت دیده ارائه می‌شود.

پوریوسف بیان کرد: موارد مذکور مرتبط با بنیاد مسکن نبوده و با کمک‌های این ارگان مغایرت دارد، همچنین در ارتباط با همکاری بسیج سازندگی کشور با بهزیستی برای ساخت مسکن مددجویان آسیب‌دیده تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

وی با اشاره به این که اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، کمک به ساخت خانه مددجویان را در دستور کار خود قرار داده، خاطرنشان کرد: این امر با پیگیری همکاران پیش می‌رود و به زودی مشکلات مذکور مرتفع می‌شود.خانواده‌های آسیب‌دیده علاوه بر حمایت مالی، نیازمند حمایت روحی و روانی هستند که این ارگان امر مذکور را نیز بر عهده گرفته و حمایت از نظر روانی از دیگر اولویت‌های اداره کل بهزیستی استان است.

پوریوسف گفت: 650 واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن در سال گذشته ساخته شد، امسال نیز این امر ابتدا برای خانواده‌های خسارت دیده از سیل‌های اخیر انجام می‌شود. 3 هزار و 950 مورد اشتغال خانگی بهزیستی در سال گذشته وجود داشت و 4 هزار و 200 فرصت شغلی نیز برای خانواده‌های نیازمند حمایت در استان ایجاد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما