شناسهٔ خبر: 32360895 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

لیکنز در نشست خبری قبل از بازی با پیکان؛

بازی سختی با پیکان داریم/ در مورد سوگیتا ریسک نمی‌کنم/ زنوزی مدیری عاشق و رهبری واقعی است

الان شرایط تیم‌مان به گونه‌ای است که همه برای پیروزی بازی می‌کنند و همان‌طور که گفتم فردا بازی دشواری داریم و از این موضوع آگاه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از تسنیم، جرج لیکنز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان در هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید ما پنج بازی مهم تا انتهای فصل داریم که یکی از یکی مهم‌تر است. ما دو بازی خارج از خانه و سه بازی خانگی برگزار خواهیم کرد. بازی فردا می‌تواند اهمیت ویژه‌ای برای ما داشته باشد و مهمترین بازی ما در نظر گرفته شود.

می‌خواهیم یک باشگاه معمولی را به باشگاهی حرفه‌ای تبدیل کنیم
وی در ادامه افزود: در حال حاضر 49 امتیاز داریم و عملکرد بدی محسوب نمی‌شود. از زمانی که آمدم کسی فکر نمی‌کرد این مقدار امتیاز کسب کنیم، اما این کار را کرده‌ایم. خط حمله ما بهترین است، اما خط دفاع ما این‌طور نیست. با این حال با تمریناتی که کرده‌ایم عملکرد آنها قابل قبول بوده است. اول از همه باید به مالک باشگاه و هواداران تبریک بگویم، چون این باشگاه در مدت زمان کمی جمع شده است. این 49 امتیاز هم برای این زمان کم خوب است و امیدوارم این روند را ادامه دهیم. از 15 ژانویه من در این تیم حضور پیدا کردم و قبل از آن جلسه‌ای در استانبول با مالک باشگاه داشتم. من دوراندیشی را در باشگاه تراکتورسازی دیدم و همین موضوع باعث شد که به این تیم بیایم. فعلاً درگیر این هستیم که یک باشگاه حرفه‌ای بسازیم و یک باشگاه معمولی را به باشگاهی حرفه‌ای تبدیل کنیم.

برای استفاده از سوگیتا ریسک نمی‌کنیم چون در دیدارهای آینده به او نیاز داریم
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی خاطر نشان کرد: خیلی خوشحالم که مالک باشگاه امروز در باشگاه حضور پیدا کرد و جلسه‌ای با او داشتیم. شاید هر مربی دیگری بود ترس داشت که با مالک جلسه داشته باشد، اما من خوشحالم بابت این موضوع. در این جلسه هیچ فشاری به بازیکنان وارد نشد و فقط به آنها برای بازی‌های آینده انگیزه داده شد. در فوتبال هر لحظه ممکن است امتیازات را از دست بدهید. دیروز هم دیدید که چه تیم‌هایی امتیاز از دست دادند. من همیشه از باخت متنفر هستم و برد را بیشتر از تساوی دوست دارم. وقتی شما از باخت متنفر هستید مهم این است که بعد از شکست کارتان را از نو شروع کنید و باخت را فراموش کنید. در مورد ترکیب‌مان باید بگویم ایمان سلیمی از مج پا مصدوم شده است و باید شرایط او را بررسی کنیم. سوگیتا هم از اول هفته با ما تمرین کرده است، اما نمی‌توانم بگویم برای بازی فردا آماده است یا خیر. اخباری هم به خاطر شرایطی که پیش آمده قطعاً در بازی فردا درون دروازه ما خواهد بود. در مورد سوگیتا هم ترجیح می‌دهم ریسک نکنم، چون برای بازی‌های بعد او را لازم داریم.

هیچ وقت انتظار این را ندارم که امتیازات را به ما هدیه بدهند
لیکنز تصریح کرد: بازی فردا حساسیت خاص خودش را دارد. قبل از بازی با سپیدرود هم به شما گفته بودم و قطعاً بازی فردا هم سختی‌های خودش را خواهد داشت. هیچ وقت انتظار این را ندارم که امتیازات را به ما هدیه بدهند، چیزی که من دوست دارم این است که به خاطر امتیاز سخت تلاش کنیم. ما پنج بازی سخت داریم و باید برای تک تک آنها تلاش کنیم تا امتیازات لازم را به دست بیاوریم. الان شرایط تیم‌مان به گونه‌ای است که همه برای پیروزی بازی می‌کنند. همان‌طور که گفتم فردا بازی دشواری داریم و از این موضوع آگاه هستیم. شب گذشته دیدید که چه اتفاقی بین منچسترسیتی و تاتنهام افتاد. این اتفاق فقط در فوتبال می‌افتد که یک لحظه خودتان را در مرحله بعد می‌بینید، اما در لحظه بعد همه چیز را از دست داده می‌بینید. بازی شب گذشته این دو تیم بسیار جذاب بود. تاتنهام الان به مرحله بعد صعود کرده است و من‌سیتی که خود را پیروز می‌دید در لحظه آخر همه چیز را از دست داد. برنامه کلی را در مورد آینده باشگاه تحویل داده‌ایم و سعی می‌کنیم با همان برنامه پیش برویم و چیزی تغییر نمی‌کند. ما این اعتمادبه‌نفس را به بازیکنان تزریق کرده‌ایم و همه می‌دانند برای پیروزی به چه انگیزه‌ای نیاز دارند.

زنوزی مدیری عاشق و رهبری واقعی است
وی در مورد تأثیرات دیدار زنوزی و بازیکنان عنوان کرد: من با مدیران زیادی کار کرده‌ام، ولی با قاطعیت می‌توانم بگویم زنوزی یکی از مدیرانی است که با عشق کار می‌کند و تیمش را با عشق دوست دارد و به همه‌ی بازیکنان و مردم شهرش عشق می‌ورزد. وقتی یک مدیر جدید در یک باشگاه مسئولیت را بر عهده می‌گیرد ممکن است بازیکنان با ترس مواجه شوند. وقتی می‌خواستم به اینجا بیایم می‌خواستم با زنوزی تماس بگیرم تا با بازیکنان دیدار کند، اما وقتی به باشگاه رسیدم دیدم او آنجاست. می‌توان گفت او یک رهبر واقعی است. در کار اقتصادی هم او اینچنین است، اما من با بحث فوتبال زنوزی کار دارم. هدف ما فقط این نیست که قهرمانی به دست بیاوریم بلکه می‌خواهیم این عنوان را تداوم ببخشیم. شاید اگر هر کسی دیگری می‌آمد و امروز حرف می‌زد، ممکن بود تأثیر منفی بگذارد، اما با توجه به مشکلات دیگری که رخ داد همه‌ی بازیکنان در مورد آینده حرف زدند و انگیزه گرفتند. زنوزی می‌داند برای اینکه یک باشگاه خوب بسازد باید چه کاری انجام دهد.

دیدارهای قبل از بازی مقابل پرسپولیس برای ما اهمیت زیادی دارد
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی درباره عملکرد تیمش در بازی برابر سپیدرود گفت: ما آنالیز خوبی انجام داده بودیم و قبل از بازی هم به بازیکنان توضیح داده بودم. بازی با تیم‌های انتهای جدولی سخت است، چون آنها کیفیت تیم شما را می‌گیرند. همیشه این بازی‌ها سختی و دشواری‌های خودشان را دارند، اما ما ترسی برای بازی با تیم‌های بزرگ نداریم. اگر شما در بازی‌های بزرگ اشتباه کنید همان‌جا جریمه می‌شوید و نتیجه آن را می‌بینید. الان چیزی که برای ما اهمیت زیادی دارد بازی‌هایی است که قبل از دیدار با پرسپولیس داریم. همان‌طور که می‌دانید ما برای اینکه روند روبه‌رشد‌مان را ادامه دهیم و حرفه‌ای شویم باید پیروز شویم. برای بازی با پرسپولیس می‌دانم انگیزه بازیکنانم کافی است، اما برای بازی فردا و دیدار با ذوب‌آهن می‌خواهم که همه‌ی هواداران به استادیوم بیایند و انگیزه بدهند. تراکتورسازی تیمی است که همیشه شور و شوق زیادی دارد. این نه تنها در هواداران بلکه باید در اصحاب رسانه مربیان و بازیکنان هم وجود داشته باشد تا موفق شویم.

برای فصل بعد باید خودمان را به سطح بالاتری برسانیم
وی درباره تعویض‌هایش و اینکه آیا بازیکن باید حتماً مصدوم شود تا او را تعویض کند، اظهار کرد: من در تیمم 24 بازیکن دارم که هر کدام اهمیت خاصی دارند. شاید اینکه بازیکنی در یک بازی به میدان برود یا نرود دلایل خاصی داشته باشد. مهم نیست که چند دقیقه به یک بازیکن بازی می‌رسد، مهم این است در آن چند دقیقه، او چقدر بتواند خواسته‌های ما را در زمین پیاده کند. شما نیمکت منچسترسیتی را می‌بینید، اما در بعضی مواقع نمی‌شود خیلی تعویض کرد. الان چند بازیکن هستند که خیلی تلاش می‌کنند، اما برای فصل بعد باید خودمان را به سطح بالاتری برسانیم.

تا به امروز کسی به من نگفته است کدام بازیکن را بازی بدهم
«باشگاه تراکتورسازی تنها باشگاه ایران است که مدیرعامل ندارد، آیا این موضوع روی عملکرد این تیم تأثیر دارد؟»، لیکنز در واکنش به طرح این پرسش گفت: این موضوع ارتباطی به من ندارد. این سؤال سیاسی است و به من ارتباطی ندارد. من در لیگ‌های مختلفی مانند بلژیک، عربستان و چند کشور دیگر کار کرده‌ام، اما تا به حال نشده‌ است که کسی به من زنگ بزند و بگوید کسی را بازی بده، یا این بازیکن را بازی نده! همیشه با عشق و قلبم کار کرده ‌ام و در تراکتورسازی هم همین کار را می‌کنم. از زمانی که آمده‌ام نگفتم ما بهترین هستیم، اما اینجا هستم و تلاش می‌کنم در آینده بهترین نتایج را کسب کنیم.

نباید بگوییم به دنبال قهرمانی هستیم
وی در پاسخ به این پرسش که چرا در بازی با سپیدرود بعد از دریافت گل دوم تغییراتی انجام نداد تا تیمش گل سوم را دریافت نکند،‌ تصریح کرد: در زمانی که من اینجا قراردادم را امضا کردم، فقط یک امضا نبود، بلکه با قلبم این کار انجام دادم. الان نباید مسائل حاشیه‌ای وارد تیم شود، چیزی که در این مقطع مهم است، بازی فردا ماست. ما یک برنامه کلی داریم و باید بدانیم هدف‌مان چیست. در بازی فردا هم نباید بگوییم به دنبال قهرمانی هستیم، این چیزی است که برای آن برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم.

وی درباره این موضوع که فلسفه‌اش از  تعویض‌های دیرهنگامی که انجام می‌دهد، چیست، گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم بگویم شما قبلاً به من گفتید خط حمله خوبی نداریم و بازی‌های خوبی انجام نمی‌دهیم، همچنین در خط دفاعی از یکسری از تیم‌ها بیشتر گل خورده بودیم. در کلیت فوتبال این مهم است که اول گل نخوریم بعد گل بزنیم و در این میان فقط تیم مهم است و بازیکن خاصی مهم نیست، بلکه نتیجه‌گیری تیم در درجه اول اهمیت است. من هیچ موقع از تغییرات زیاد خوشم نمی‌آید و تغییری انجام می‌دهم که به نفع تراکتورسازی باشد. در بخش بازیکن دوست دارم در هر پست بازیکنان رقابت داشته باشند و در حال حاضر تصمیمی را می‌گیریم که به نفع تیم باشد. شاید شما بخواهید و دوست داشته باشید تغییری در ترکیب انجام شود و می‌توانید این کار را انجام دهید، اما من دلم نخواهد انجام دهم چون ترکیب تیم خوب بوده است.

در مورد فروزان باشگاه تصمیم گرفته است
لیکنز درباره این موضوع که در جریان کنار گذاشته شدن محسن فروزان بوده است و اینکه محمدرضا اخباری برای بازی فردا آمادگی لازم را دارد، عنوان کرد: در مورد فروزان باشگاه تصمیم گرفته است. در مورد اخباری هم باید بگویم که او کمی با تأخیر کارش را شروع کرد و هرچه جلوتر رفت اعتمادبه‌نفسش بالا رفت. همه‌ی ما باید به او کمک کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشد. فقط بحث یک بازیکن نیست بلکه هر بازیکنی فردا می‌خواهد برای ما بازی کند، باید آماده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما