شناسهٔ خبر: 32360389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهار مهربانی راهی پلدختر لرستان شد

شیراز-ایرنا- نخستین مجموعه اسباب بازی و هدایای فرهنگی اهدایی کتابخانه های عمومی استان فارس در قالب طرح پویش 'بهار مهربانی' برای کمک به کودکان سیل زده منطقه پلدختر استان لرستان ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، مدیرکل این نهاد ضمن همدردی با مردم استان های سیل زده کشور، اظهار داشت: در پی حادثه سیل اخیر، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با هدف کمک به کودکان و نوجوانان سیل زده، پویشی با عنوان 'بهار مهربانی' راه‌اندازی کرده است.
روح الله منوچهری افزود: کتابخانه های عمومی فارس نیز در این پویش در کنار دیگر کتابخانه های عمومی کشور برای گردآوری هدایای فرهنگی مردم بسیج شده اند.
وی، با اشاره به اینکه مجموعه کمک های اهدایی کتابخانه های عمومی فارس آماده ارسال به مناطق سیل زده شده است، گفت: این مجموعه شامل کتاب، اسباب بازی و نوشت افزار به قیمت بیش از 200 میلیون ریال است که به همت کتابداران، کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی خریداری و اهدا شده است.
وی اضافه کرد: این بسته فرهنگی شامل، یک هزار و 800 بسته نوشت افزار، 470 عدد عروسک و اسباب بازی و بازی های فکری و یک هزار و 50 جلد کتاب است.
منوچهری، با بیان اینکه بخشی از این هدایا به کودکان مناطق سیل زده شیراز اهدا می شود، افزود: نخستین مجموعه از این هدایای فرهنگی، امروز (بیست و نهم فروردین) از طریق کتابخانه عمومی سیار شهید جمالی اقلید که تنها کتابخانه سیار استان فارس است به شهر پلدختر در استان لرستان ارسال شد.
به گفته وی، کتابخانه سیار شهید جمالی اقلید افزون بر توزیع این هدایا، برنامه های فرهنگی و کتابخوانی در مناطق سیل زده استان لرستان برگزار خواهد کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با قدردانی از حمایت مردم این استان برای مشارکت در این طرح، بیان داشت: با وجود اینکه فارس خود از جمله استان های سیل زده کشور است و مردم این منطقه به ویژه شهر شیراز گرفتار سیل و مشکلات ناشی از آن هستند، اما بار دیگر همدلی خود را با هموطنانشان در دیگر استان ها نشان دادند و در حماسه کمک به کودکان سیل زده، پیشگام بودند.
سیل روزهای پنجم و ششم فروردین ماه 98 در شیراز، جان 21 نفر را گرفت و 164 نفر را مصدوم کرد، افزون بر این بسیاری از افراد در این سیل منازل خود را در محله سعدی و زمین های پایین دست سیل از دست دادند و به تعدادی از خودروها آسیب وارد شد.
7375 /6118

نظر شما