شناسهٔ خبر: 32360065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان شرقی| اهدای عضو نوعروس شرفخانه‌ای جان ۴ نفر را نجات داد

R7887/P1336/S6,47/CT12

معاون درمان و مدیر واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اهداء اعضا پرستار نو عروس شرفخانه ای جان چهار نفر را نجات داده و سومین اهداء عضو سال ۹۸ را رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حجت پورفتحی با اشاره به اینکه اهدای اعضا پرستار نو عروس شرفخانه ای جان چهار نفر را نجات داد، اظهار داشت: پرستار 25 ساله نو عروس اهل بندر شرفخانه که هنگام مراجعه به محل کار برای ارائه خدمات درمانی به هموطنان دچار سانحه رانندگی شده بود با موافقت خانواده ایشان اعضاء وی اهداء و جان چهار نفر را نجات داد.

معاون درمان و مدیر واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه اهدای عضو این پرستار کادر علوم پزشکی استان سومین اهداء عضو سال جاری را رقم زد ادامه داد: کلیه‌های خانم پرستار 25 ساله در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، کبد به شیراز و قلب به تهران برای پیوند ارسال شد.

پورفتحی با تاکید بر اینکه کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی نیز جزیی از مردم بوده و در چنین اتفاقاتی حاضر به اهداء عضو هستند، ابراز داشت: پزشکان و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی نیز همانند سایر اقشار جامعه در این امر حسنه پیش قدم بوده برای همین منظور اکثراً در سامانه اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کرده‌اند.

مدیر واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تلاشگران عرصه سلامت با اهدا عضو خود بار دیگر نشان دادند که حتی در سختترین لحظه زندگی نیز به فکر سلامت جامعه بوده و بر این امر حسنه صحه می‌گذارند.

پورفتحی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی امر اهداء عضو نهادینه شده و اهمیت آن در جامعه اشاعه یابد گفت: اقداماتی که در جهت اشاعه فرهنگ سازی اهداء عضو صورت می‌گیرد باعث شده تا هموطنان با علم به اینکه نتیجه بخشش چه از نظر معنوی و چه از نظر جان دوباره بخشیدن به همنوع لذتی وصف ناپذیر دارد اقدام به اهداء عضو می‌نمایند.

همچنین محمد علیزاده رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ اهدای عضو افزود: صاحبان قلم و اصحاب رسانه چشم بینا و زبان گویای جامعه بوده و در واقع حلقه اتصال بین مردم و نهادها و سازمان‌ها هستند از این رو نقش رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ اهداء عضو پررنگ بوده می‌توانند با اطلاع رسانی بر اهمیت این موضوع بیافزایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر پیوند کلیه پیوند کبد نیز در این مرکز انجام می‌شود و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و بهره‌گیری از تجارب اساتید و جراحان حاذق دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مرکز در آینده نزدیک شاهد گسترش انجام اعمال جراحی پیوند در این مرکز خواهیم بود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما