شناسهٔ خبر: 32359773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجم تجارت آسیانه میانه و ایران باید از کریدور دریایی بندرعباس افزایش یابد

سفیر قزاقستان در بازدید از بزرگترین بندر بازرگانی ایران بر افزایش حجم تجارت آسیانه میانه و ایران باید از کریدور دریایی بندرعباس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یک هیأت دیپلماتیک از جمهوری قزاقستان به سرپرستی سفیر این کشور در تهران از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران دیدن کردند.

«آسقات اورازبای» سفیر کشور جمهوری قزاقستان در تهران با همراهی «دولتعلی نیسان» رییس کنسولگری این کشور در بندرعباس و «نورژان آبدولایف» مستشار این سفارتخانه در حاشیه سومین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان، به بندرشهید رجایی سفر کرده و از امکانات و قابلیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله‌های ۴۰ گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.

اعضای این هیأت دیپلماتیک در نشستی صمیمانه با اله مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به بحث و تبادل نظر پرداختند و به منظور یافتن نقاط همکاری از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر آشنا شدند.

در ابتدای این نشست صمیمانه، مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان به تشریح سیاست‌های کلان سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تعامل با سرمایه‌گذاران و تجار خارجی پرداخت و آخرین وضعیت عملیاتی و تجهیزاتی بزرگترین بندر کانتینری کشور را برای هیات دیپلماتیک قزاق تشریح کرد.

سفیر کشور جمهوری قزاقستان نیز در این نشست اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که به عنوان یک مقام دیپلماتیک از نزدیک و به صورت بازدید میدانی با ظرفیت ها و توانمندی‌های بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر بازرگانی و کانتینری جمهوری اسلامی ایران آشنا شدم.

آسقات اورازبای، خاطرنشان کرد: هدف ما از این بازدید میدانی و مذاکره با مدیرکل مهم ترین بندر ایران، یافتن سازوکارهایی برای افزایش حجم تجاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان است که تلاش خواهیم کرد مراودات تجار و فعالان اقتصادی قزاق، از کریدور دریایی بندرعباس افزایش یابد.

وی با اشاره به مثبت بودن دیدگاهش نسبت به این بندر به عنوان یک مقام تصمیم‌ساز دیپلماتیک، تصریح کرد: بندر شهید رجایی به دلیل قرارگیری در کریدور بین المللی شمال-جنوب  هم به لحاظ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عملیاتی، دارای جایگاه بسیار مناسبی است و هم برای پشتیبانی از تخلیه و بارگیری کالا تجهیزات و امکاناتی پیشرفته و مدرن دارد.

سفیر جمهوری قزاقستان ابراز امیدواری کرد: با همکاری متقابل این سفارتخانه و اداره کل بنادر و دریانوردی در آینده شاهد افزایش حجم صادرات، واردات و ترانزیت کالا بین کشورهای آسیانه میانه به ویژه قزاقستان با جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی خواهیم بود. 

شایان ذکر است، اراضی پشتیبانی، ترمینال‌های ۱ و ۲ کانتینری، ترمینال‌های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی)، انبارهای نگهداری غلات و روغن خوراکی، شبکه ریلی و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بود که مورد بازدید هیات دیپلماتیک قزاقستان قرار گرفت.

انتهای پیام/88037/ر

نظر شما