شناسهٔ خبر: 32359414 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

منوچهر آذر: هیچ نقشی برای سنین بالای ۵۰ سال نوشته نمی‌شود

بازیگر فیلم "اخراجی‌ها" گفت: واقعیت امر وضعیت برای بازیگران قدیمی و پیشکسوت بسیار اسفبار است زیرا اکثر آنها در امرار معاش و گذران زندگی عادی خود هم دچار مشکل و دردسر شده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

منوچهر آذر بازیگر سینما و تلویزیون، درخصوص کم کاری و بیکاری اکثریت بازیگران پیشکسوت سینما گفت: واقعیت امر وضعیت برای بازیگران قدیمی و پیشکسوت بسیار اسفبار است زیرا اکثر آنها در امرار معاش و گذران زندگی عادی خود هم دچار مشکل و دردسر شده اند.

وی مهمترین عامل بیکاری پیشکوستان را نبود نقش در فیلمنامه های جدید دانست و اذعان کرد: مشکل اینجاست که این روزها فیلمنامه زیاد نوشته می شود اما در این تعداد بالا چند نقش تاثیر گذار با سنین بالای پنجاه سال حضور دارند. به همین خاطر بازیگری که عمر خود را در این راه گذاشته راضی به ایفای هر نقشی نمی شود.

بازیگر فیلم "اخراجی‌ها" درباره کم کار شدن خود در سینما تاکید کرد: پیشنهادهای زیادی برای بازی به من می شود اما سرکاری که قلباً دوست نداشته باشم نمی روم. حقوق بازنشستگی می گیرم و با همان زندگی را می گذرانم اما به هر کاری تن نمی دهم.

وی درباره مشکلات و وضعیت کنونی سینمای ایران افزود: اکثریت سینمای ایران در دست آثار کمدی است که آنها را زیاد دوست ندارم. از نظر من این آثار کمدی سالم و صحیحی نیستند و از کمدی کاراکتر و فیلمنامه به شدت فاصله گرفته اند.

وی وضعیت امرار معاش بازیگران را ناگوار خواند و اضافه کرد: دستمزدهای بازیگری به هیچ وجه قابل ارزش نیست و اصلاً نمی توان به آن به چشم یک شغل نگاه کرد. بازیگران فقط چند نفر محدود روی پرده اکران نیستند بلکه ما بازیگران زیادی داریم که با مبالغ بسیار خنده داری کار می کنند.

آذر با تاکید بر لزوم حمایت از بازیگران پیشکسوت خاطرنشان کرد: ما بازیگران به هیچ وجه امنیت شغلی نداریم. خیلی از بازیگران مسافرکشی می کنند و خانه هایشان به خاطر بی پولی فروخته اند. بسیاری از بازیگران سینما به نان شب‌شان محتاجند. خدا را شکر من هر سال چند کار دارم اما هستند بازیگرانی که سالیان سال کنار خانه نشسته اند و بیکارند و این اتفاق نابودی بازیگر را به همراه می آورد.

 

نظر شما