شناسهٔ خبر: 32359263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رژه نیروهای مسلح در زاهدان برگزار شد

همزمان با 29فروردین ماه و روز ارتش، رژه یگان های مسلح در زاهدان و سراسر سیستان وبلوچستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ صبح امروز مراسم رژه نیروهای مسلح در زاهدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مقامات انتظامی و لشکری و دولتی در میدان سربازان گمنام این شهر برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم سلیمان طاهری، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی زاهدان با اشاره به نقش حماسه ساز ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خدمات و رشادت های ارتش غیور در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن سبب شد تا امام خمینی از آن به عنوان شجره طیبه و ارتش اسلام یاد کند.

وی ادامه داد: سرافرازان ارتش در روزهای پیروزی انقلاب، در کنار رهبر و ملت همواره یار و یاور بوده و با بیعت با امام و پیوستن به اقیانوس ملت، پا در رکاب خدمت به خلق و دفاع از آرمان های انقلاب نهادند، که تقدیم 48 هزار شهید 126 هزار جانباز در این مسیر پرافتخار، گواه بر این مساله است.

وی افزود: همچنین ارتش در طول جنگ تحمیلی نیز با بکارگیری تمام استعداد و توان خود در عرصه نبرد نشان داد نیرویی کارآمد، آماده و پرتوان است و آمادگی اجرای هر نوع ماموریتی را دارد.

وی تصریح کرد: این نهاد نظامی همواره بدون توجه به خط کشی های سیاسی، گرایش های حزبی و دسته بندی های جناحی تمام تمرکز و توان خود را بر خدمت به نظام و مردم ایران اسلامی قرار داده و این مساله را جزو اولویت های اصلی خود قلمداد می کند.

وی با بیان اینکه ماموریت بزرگ ارتش حفظ تمامیت ارضی کشور، دفاع از مرزها و دفع تجاوزات احتمالی ست، اذعان داشت: علاوه بر این امروز پاکسازی میادین مین، پشتیبانی از مرزها، مراقبت از خطوط هوایی، مبارزه با تروریسم دریایی و تامین امنیت کشتی رانی بخش هایی از خدمات ارتش به کشور است. خرسندیم که این خدمتگزاری آنقدر مورد قبول قلب تپنده عالم اسلام یعنی مقام معظم رهبری قرار گرفته که در بیانات شان از آن به عنوان ارتش حزب الله نام بردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی زاهدان اظهار کرد: امروز ارتش به عنوان بازوی پرتوان نظام به فضل الهی در تمام زمینه ها در حال پیشرفت و تامین نیازهای دفاعی کشور بوده و به لطف خدا در این 40 سال روندی رو به رشد و حرکت متعالی داشته و تصویر امروز آن با 30 سال قبل متفاوت است.

طاهری در پایان ضمن محکوم کردن اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی تاکید کرد: هدف ارتش دلاور، سپاه استوار، نیروی انتظامی سرافراز و بسیج قهرمان برقراری امنیت و آرامش در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان نیز ارتش را از ارگان های مهم برشمرد و گفت: مردم در سایه بیداری و هوشیاری نیروهای مسلح دلاور، احساس آرامش و امنیت دارند و این مهم حاصل تحکیم و تقویت بنیان های بازدارنده کشور است.

وی افزود: نقش ارتش در روند رشد و تعالی انقلاب غیرقابل انکار است و هجمه دشمنان به آن، به خوبی نشان از اهمیت و نقش این ارگان دارد.

وی ضمن تقدیر از حضور فعال ارتش در حادثه سیل اخیر تصریح کرد: امروز همه ارگان های نظامی و انتظامی و امنیتی کشور در حال دفاع و پاسداری از تمامیت ارضی و کیان نظام اسلامی اند.

انتهای پیام/

نظر شما