شناسهٔ خبر: 32358558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برگزاری مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرائت قرآن در رشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در مرحله استانی این مسابقات که با شرکت 300 دانش آموز پسر برگزار شد، 74 دانش آموز به مسابقات کشوری راه یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرروش استان گیلان، نادر جهان آرای در آیین پایانی این رقابت ها،  با بیان اینکه طی سال‌های اخیر فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش گیلان رونق داشته به برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بیش از 200 هزار دانش‌آموز گیلانی در مسابقات قرآنی مدارس شرکت کردند.  

وی تصریح کرد:  در مرحله استانی این مسابقات 3000 نفر شرکت کردند که در آخرین روز این رقابت ها 300 نفر  در رشته‌های:  حفظ ویژه، حفظ عمومی، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق به رقابت پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تلاوت و عمل به آموزه های قرآنی را یگانه راه سعادت انسانها دانست و بر تدبر و گسترش مفاهیم قرآنی در زندگی عموم به ویژه دانش آموزان تأکید کرد.

 گفتنی است 74 دانش آموز برگزیده این مسابقات به همراه دو گروه هم خوانی دختر و پسر  در ماههای تیر و مرداد به مرحله کشوری مسابقات قرآنی به میزبانی زنجان و مشهد اعزام می شوند.

 

نظر شما