شناسهٔ خبر: 32358395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

سازمان های مردم نهاد در تغییر و اصلاح باورهای جامعه تلاش کنند

نظری پور، با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد در تغییر و اصلاح باورهای جامعه نسبت به اتفاقات خوبی که رخ می دهد، تلاش کنند، گفت: تجربیات استان ها در مقابله با بحران هایی نظیر این بحران، باید مستند شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فریبا نظری پورکیایی»، در جلسه ستاد بحران خوزستان، اظهار کرد: طبق بازدیدهایی که در این دو روز از اردوگاه های اسکان سیل زدگان صورت گرفته، با وجود همه شبهه ها، رضایتمندی نسبی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه خوزستان شرایط سختی را گذرانده است، افزود: همه لحظه به لحظه اوضاع خوزستان را رصد می کنند و دل همه مردم برای خوزستان می تپد، همچنین همه ادارات، ارگان و سازمان های ذیربط در زمینه خدمت رسانی تلاش کرده اند.

 

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، با ابراز نگرانی از کاهش توجه به سیل زدگان با توجه به طولانی شدن شرایط سیل، اضافه کرد: دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها در سراسر کشور مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک در ایران هستند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مصوبه مبنی بر اینکه مدیران کل بانوان و خانواده استانداری ها عضو ستاد بحران اخذ شد، هرچند که جا انداختن این مصوبه سخت است، تصریح کرد: مدیران دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها باید در جلسات ستاد بحران شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه این موضوع باعث می شود تنها برای زمان بحران برنامه ریزی نشود، چون سیاست گذاری اصلی در مدیریت بحران، پیشگیری است، عنوان کرد: در فروردین امسال برای نخستین بار سخنگوی وزارت کشور عنوان کرد علاوه بر تامین خوراک و اسکان افراد هلال احمر توزیع گسترده نیازهای بهداشتی زنان و کودکان توجه کنند.

 

نظری پور، با اشاره به اینکه زنان و کودکان و سالمندان یا بیماران خاص نیازهای خاصی دارند متوجه شدم در خوزستان به این موضوع متناسب با جنسیت، سن و قومیت ها و مذهبی نیز توجه شده است، گفت: سازمان های مردم نهاد در تغییر و اصلاح باورهای جامعه نسبت به اتفاقات خوبی که رخ می دهد تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه اکنون به مسائل نیازهای زنان و کودکان و مسائل قومی در بحران توجه می شود که شاید سال های گذشته به آن توجه نمی شد، ابراز کرد: با توجه به تاکید وزیر کشور، تجربیات استان ها در مقابله با بحران هایی نظیر این بحران، باید مستند شود؛ ما نیازمند تکمیل، مرور و استفاده از این دانش سازمانی و تجربه امروز این بحران هستیم  و باید نقاط ضعف ها و قوت ها را بدانیم.

 

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، در خصوص تعطیلی مدارس دبستانی که توصیفی هستند، بیان کرد: این موضوع مطرح شده و باید بررسی شود که در خصوص دیرتر شروع شدن همه مدارس یا اعلام پایان سال تحصیلی دبستانی تصمیم گیری شود.

 

وی همچنین در خصوص بازگشت سیل زدگان به محل سکونت، تشریح کرد: به نظر می رسد افرادی که از اسکان اضطراری به موقت رسیدند و اگر در محل سکونت شرایط عادی دارند پس از گذراندن مراحل به منازل خود برگردند، زیرا اجتماعات در کمپ ها در حال ایجاد مشکلاتی است.

 

نظر شما